عصر خودرو

ترکیه بزرگترین مشتری دیزل روسیه ماند

عصر بازار- ترکیه پس از آغاز ممنوعیت واردات سوخت روسیه به اتحادیه اروپا که معامله گران را به تغییر مسیر صادرات به آسیا، آفریقا و خاورمیانه و بارگیری بین دو کشتی مجبور کرد، به بزرگترین مقصد صادرات دیزل روسیه تبدیل شده است.

ترکیه بزرگترین مشتری دیزل روسیه ماند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آمار رفینیتیو نشان داد روسیه از ابتدای آوریل، حدود 0.8 میلیون تن دیزل به ترکیه ارسال کرده است، در حالی که ماه گذشته حدود 1.5 میلیون تن صادرات داشت. حدود نیمی از حجم صادرات آوریل همچنان در ترانزیت بوده و تخلیه بندری تایید نشده است.

    بعضی از محموله‌های دیزل که به مقصد ترکیه می روند، ممکن است برای انتقال بین دو کشتی باشند تا به مقصد دیگری حمل شوند. پس از رکورد صادرات 440 هزار تن در مارس، حدود 180 هزار تن دیزل از بنادر روسیه به مقصد برزیل ارسال شده است.

    دیزل روسیه، سهم بازار آمریکا که معمولا عمده واردات دیزل به برزیل را تشکیل می دهد را تصاحب کرده است. برزیل حدود 30 درصد از دیزل مورد نیاز خود را از خارج خریداری می کند.

    صادرات دیزل روسیه به آمریکای لاتین از جمله صادرات به پاناما، اروگوئه و کوبا با نرخ سریعی رشد می کند.

    همچنین حدود 500 هزار تن دیزل روسیه از ابتدای آوریل به آفریقا ارسال شده است. این صادرات عمدتا به غنا (110 هزارتن) و تونس ( 100 هزار تن) بوده است اما به لیبی، مراکش و نیجریه هم صادرات انجام شده است.

    آمار رفینیتیو نشان داد بارگیری دیزل از بنادر روسیه در مارس به آفریقا، به بیش از 1.1 میلیون تن رسید. ماه میلادی جاری، روسیه تنها حدود 60 هزار تن دیزل به عربستان سعودی ارسال کرده است در حالی که میزان صادرات به این کشور در مارس، حدود 300 هزار تن بود.

    کل آمار ارسال مذکور بر اساس محموله‌های ارسال شده بوده است. حدود 300 هزار تن دیزل که ماه جاری همچنان در بنادر روسیه وجود دارد، هنوز مقصد تایید شده ای ندارند.

    بر اساس گزارش رویترز، 230 هزار تن دیزل روسیه منتظر بارگیری بین دو کشتی در نزدیک بندر کالاماتا بوده و ممکن است به مقصد های مختلفی ارسال شود.

    برچسب ها