عصر خودرو

تسویه صادرات انرژی روسیه به یوان و روبل افزایش یافت

عصر بازار- معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد با تلاش مسکو برای حذف دلار آمریکا و یورو، این کشور پرداخت یوان و روبل بیشتری برای تسویه صادرات انرژی، قبول می‌کند.

تسویه صادرات انرژی روسیه به یوان و روبل افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، روسیه در پی وضع تحریمهای گسترده غرب علیه مسکو بر سر جنگ در اوکراین، روابط تجاری و فرهنگی با غرب را قطع کرده است و همزمان، روابط نزدیک با چین و هند که به مشتریان بزرگ نفت این کشور تبدیل شده اند و همچنین کشور هایی که آنها را دوست به حساب می آورند را محکمتر کرده است.

    توقیف حدود 300 میلیارد دلار از ذخایر بین المللی روسیه توسط غرب که پس از اعزام ده‌ها هزار نیروی نظامی روسی به اوکراین در سال میلادی گذشته صورت گرفت، باعث شد روسیه حذف دلار آمریکا و یورو در معاملات تجاری را در دستور کار قرار دهد.

    الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، به تلویزیون دولتی این کشور گفت: یوان و روبل، تقاضای بالایی دارد. بنابراین، این مکانیزم ادامه پیدا خواهد کرد. چین در حال حاضر پول واردات گاز و بخشی از پول نفت را به یوان پرداخت می‌کند و تسویه با استفاده از روبل هم انجام می شود.

    بر اساس گزارش رویترز، آمار بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد سهم یوان از تسویه واردات روسیه در سال 2022، به 23 درصد افزایش پیدا کرد در حالی که پیش از آن، تنها چهار درصد سهم داشت.

    برچسب ها