عصر خودرو

مهمترین رویدادهای تاثیرگذار بر اقتصاد جهانی در هفته جاری

عصر بازار- آماری که هفته جاری در کشورهایی مانند آمریکا و چین منتشر می‌شود ممکن است روند رشد اقتصادی جهانی را تقویت یا تضعیف کند، از سوی دیگر رویدادهای سیاسی مهم در انگلیس و برزیل نیز ممکن است بازارها را تکان دهد.

مهمترین رویدادهای تاثیرگذار بر اقتصاد جهانی در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، روز دوشنبه قرار است شمار متعددی از مقامات بانکی شامل نیکل کاشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس، ویتور کنستانسیو، نایب رئیس بانک مرکزی اروپا، چارلز ایوانز، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو در رویدادهای مختلف سخنرانی کنند و همزمان وزیران دارایی منطقه یورو یک نشست اضطراری برای مذاکره درباره تدابیر ریاضتی جدید برای یونان در صورت محقق نشدن اهداف بودجه این کشور خواهند داشت. شاخص شرایط بازار کار آمریکا در آوریل و اعتماد مصرفی ژاپن در آوریل و آمار دستمزد این کشور در مارس از جمله داده‌های اقتصادی هستند که روز دوشنبه منتشر می‌شوند.

    روز سه شنبه گزارش شمار استخدامهای بازار کار آمریکا در مارس منتشر می شود که ممکن است ادامه روند بهبود بازار کار را نشان دهد. این گزارش پس از آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی برای ماه آوریل که نشان داد روند رشد اشتغال ضعیف شده است، منتشر می‌شود. گزارش شمار استخدامهای بازار کار برای فوریه نشان داد 5.4 میلیون آمریکایی برای شروع یک شغل جدید استخدام شده اند که بالاترین رقم از زمان رکود بود.

    روز چهارشنبه سنای برزیل جلسه رای گیری برای بررسی استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهور این کشور را آغاز می‌کند. رای به استیضاح ممکن است برکناری وی را در جلسه استیضاح به دنبال داشته باشد که در این صورت میچل تمر، معاون رئیس جمهور تا پایان سال 2018 جایگزین روسف خواهد شد. با توجه به دو سال رکود اقتصادی شدید در برزیل، سرمایه گذاران منتظرند ببینند سیاستهای تمر چه تغییری در سرنوشت اقتصادی کشور خواهد گذاشت. بعضی از سرمایه گذاران مایل به اقدامات قاطع بوده و امیدوارند آقای تمر بانک مرکزی را از دولت مستقل سازد.

    روز پنج شنبه بانک مرکزی انگلیس جدیدترین پیش بینی‌های اقتصادی برای انگلیس را منتشر خواهد کرد، اما انتظار نمی‌رود تغییری در سیاست پولی اعمال کند. پس از آن مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند که انتظار می‌رود جزئیات بیشتری درباره خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا و نحوه واکنش بانک مرکزی به این رویداد فراهم کند. قرار است مردم انگلیس در یک همه پرسی که ماه ژوئن برگزار می‌شود درباره ماندن این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند. بیشتر اقتصاددانان معتقدند رای به خروج از اتحادیه اروپا به اقتصاد انگلیس ضربه زده و و پوند را تضعیف خواهد کرد.

    روز جمعه آمار خرده فروشی آمریکا در آوریل منتشر خواهد شد که جزئیات جدیدی درباره وضعیت بزرگترین بازار مصرفی جهان فراهم خواهد کرد. میزان خرده فروشی در مارس 0.3 درصد کاهش یافت، اما بازارها انتظار دارند هزینه مصرفی در بهار بهبود نشان دهد. همچنین یورواستات آمار مقدماتی تولید ناخالص داخلی منطقه یورو را به‌روز خواهد کرد. اقتصاد این بلوک ارزی واحد در سه ماهه اول امسال تحت تاثیر عملکرد اقتصادی مثبت کشورهایی فرانسه و اسپانیا 0.6 درصد رشد کرد که سریع‌ترین نرخ رشد در پنج سال گذشته بود.

    روز شنبه چین داده‌های مربوط به تولید صنعتی، سرمایه گذاری دارایی ثابت، خرده فروشی و املاک را منتشر خواهد کرد. این آمار به دقت دنبال می‌شوند تا تاثیر اقدامات محرک مالی پکن بر رشد اقتصاد این کشور مورد ارزیابی قرار بگیرد. چین طی سال گذشته در مرکز آشفتگی بازارهای مالی جهان بود و اگرچه تلاش کرد به بازارها نسبت به ثبات اقتصادی این کشور تضمین دهد اما عمدتا این نگرانی وجود دارد که موتور رشد اقتصاد چین و اقتصاد جهانی توانش را از دست می‌دهد. هر گونه شواهدی از کندی بیشتر اقتصاد چین موجب می‌شود سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا از تحکیم سیاست پولی در نشست ماه ژوئن اجتناب کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها