عصر خودرو

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان:

عمان دروازه صادرات محصولات ایران به آمریکا می‌شود

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: عمان دروازه ارتباط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرق آفریقا است و عمان با توجه به قرارداد تجارت آزاد با آمریکا می‌تواند کالاهای ایرانی را بدون هیچگونه عوارض گمرکی و مالیات به راحتی به این کشور صادر کند.

عمان دروازه صادرات محصولات ایران به آمریکا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محسن ضرابی امروز در نشست مشترک ایران و عمان در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: روابط سیاسی دو کشور در سال‌های گذشته و در زمان تحریم مناسب بوده است و عمان نقش مهمی در رسیدن ایران به توافق با 1+5 داشته است.

    وی افزود: عمان می‌تواند دروازه‌ای برای ورود ایران به سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرق آفریقا باشد.

    رئیس اتاق مشترک ایران و عمان ادامه داد: عمان با آمریکا نیز قرارداد تجارت آزاد دارد که بدون هیچگونه عوارض گمرکی و مالیات به راحتی محصولات خود را به این کشور صادر می‌کند و امکان استفاده آن از این مسیر وجود دارد.

    ضرابی تصریح کرد: بندر سوهار (عمان) به عنوان منطقه آزاد تجاری می‌تواند برای صنایع مختلفی مانند پتروشیمی، فولاد، مواد غذایی و نفت و گاز و سایر صنایع شرایط مناسبی برای تجارت و حتی سرمایه‌گذاری مشترک ایجاد کند.

    وی گفت: با استفاده از ظرفیت موافقتنامه عشق‌آباد که در آن به ترانزیت کالا میان ایران، ازبکستان، ترکمنستان و عمان به امضا رسیده است صادرات کالاهای خود را در این مسیر توسعه دهیم.

    رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: 4 سال پیش موافقتنامه عشق‌آباد به امضا رسید تا حمل و نقل کالا از کشورهای شمال روسیه به جنوب خلیج فارس در ایران تسهیل شود اما در مقام عمل تا امروز شاهد برقراری این شرایط نبوده‌ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها