عصر خودرو

مدیر امور ناشران سمات خبر داد؛

صدور ۲۲ هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه

عصر بازار- مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از صدور ۲۲ هزار کد سهامداری جدید در فروردین ماه ۹۵ خبر داد.

صدور ۲۲ هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، مطهره مروج اظهار داشت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در ماه گذشته 22 هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه صادر کرد تا شمار کدهای سهامداران این بازار به رقم 8 میلیون و 863 هزار کد برسد.

    وی افزود: در حال حاضر بیش از 4 میلیون و 520 هزار مرد و 2 میلیون و 88 هزار زن در بازار سرمایه کد سهامداری دریافت کرده اند، علاوه بر اینکه بیش از 36 هزار کد حقوقی و 590 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

    وی درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن گفت: 9 هزار و 700 نفر در ماه گذشته با خرید اوراق تسهیلات مسکن وارد فرآیند دریافت این تسهیلات شدند.

    مروج اظهار با بیان اینکه شش هزار و 389 نماد در بازار سرمایه ایران وجود دارد، اظهار داشت: در مجموع 409 نماد در بورس تهران، 497 نماد در فرابورس، 45 نماد در بورس کالا و پنج هزار و 438 نماد در بورس انرژی در پایان فروردین ماه امسال فعال بودند.

    وی درباره سهامداران فعال بازار سرمایه در فروردین ماه 95 گفت: 210 هزار و 332 کد حداقل یک خرید، 22 هزار و 983 کد بیش از 50 خرید و 10 هزار و 712 کد بیش از 100 خرید را در ماه گذشته انجام دادند.

    مدیر امور ناشران سمات در خصوص کوچکترین سهامداران بازار سرمایه افزود: 20 کد سهامداری در ماه گذشته برای نوزادان در کشور صادر شد که تهرانی ها بیشترین صدور کد سهامداری را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

    مروج خاطرنشان کرد: ترنم صالحی سه روزه از اصفهان کوچکترین نوزادی بود که ماه گذشته کد سهامداری خود را از سمات دریافت کرد و والدین آن یک روز بعد، نخستین سهام را برای این فرزند خود خریداری کردند تا ترنم کوچکترین سهامدار بازار سرمایه ایران لقب گیرد.

    وی ادامه داد: شایان میرشکار از اسفراین، نهال ملکی داریان از شمیرانات، امیر حسین رحمانی شمسی از یزد، آرمان آقایی از تهران، پرهام خورشیدی از شیراز و سامیار احمدمنش از کرج دیگر نوزادانی بودند که والدینشان با خرید سهام، نام فرزند خود را در فهرست کوچکترین سهامداران بازار سرمایه قرار دادند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها