عصر خودرو

کاهش ۷۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت روسیه در ماه مارس

عصر بازار- وزارت انرژی روسیه اعلام کرد این کشور تولید خود را ۷۰۰ هزار بشکه در روز در ماه گذشته میلادی پایین آورده است، در حالی که قرار بود ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش تولید داشته باشد.

کاهش ۷۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت روسیه در ماه مارس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد این کشور تولید خود را 700 هزار بشکه در روز در ماه گذشته میلادی پایین آورده است. اما این آمار مطابق با اطلاعات صادرات نفت دریایی این کشور و همچنین عرضه نفت آن به پالایشگاه‌های داخلی در ماه مارس نیست. بنابراین هیچ اطمینانی درمورد میزان واقعی تولید نفت روسیه وجود ندارد.

    روسیه اعلام کرده بود تولید خود را 500 هزار بشکه در روز از ماه مارس تا دسامبر سال جاری میلادی به تلافی تحریم‌های تجاری غرب و سقف قیمت تعیین‌شده برای نفت و محصولات نفتی آن پایین می‌آورد. طبق اطلاعات وزارت انرژی روسیه، کاهش تولید این کشور 40 درصد بالاتر بوده‌است.

    8 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت از جمله عربستان اعلام کرده‌اند تولید خود را به‌طور داوطلبانه از ماه مه بیش‌از 1.6 میلیون بشکه در روز پایین می‌آورند تا بازار جهانی نفت تثبیت شود. این تصمیم قیمت نفت را افزایش داد و زمینه را برای 100 دلاری شدن دوباره نفت مهیا کرده است.

    الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرده بود مبنای کاهش تولید این کشور سطح تولید در ماه فوریه خواهد بود. طبق محاسبات بلومبرگ، تولید نفت این کشور در فوریه برابر با 10.1 میلیون بشکه در روز بوده‌است. طبق اطلاعات وزارت انرژی روسیه، تولیدکنندگان این کشور روزانه به‌طور متوسط 1.285 میلیون تن نفت خام تولید کرده‌اند. این رقم برابر با بیش‌از 9.4 میلیون بشکه در روز است، یعنی کاهش تولید نفت خام روسیه در ماه گذشته میلادی برابر با 700 هزار بشکه در روز بوده‌است.

    کل تولید نفت خام و میعانات گازی روسیه در ماه مارس به‌طور متوسط 1.413 میلیون تن بوده‌است که برابر با 10.36 میلیون بشکه در روز است. این رقم در فوریه برابر با 11.1 میلیون بشکه در روز بود. بدین ترتیب کل کاهش تولید روسیه 740 هزار بشکه در روز بوده‌است.

    روسیه آمار نفتی خود را در سال گذشته میلادی به‌خاطر ماهیت حساس آن طبقه‌بندی کرد بنابراین بررسی کاهش تولید این کشور کار چندان آسانی نیست.

     

    برچسب ها