عصر خودرو

وزیرجهادکشاورزی:

ورود تکنولوژی و توسعه بازاریابی با سرمایه گذاری مشترک خارجی ممکن است

عصر بازار- وزیر جهادکشاورزی گفت: هم اکنون به دنبال ورود تکنولوژی های نوین بخش کشاورزی از سراسر دنیا هستیم که این مهم تنها با گسترش سرمایه گذاری های مشترک خارجی ممکن است.

ورود تکنولوژی و توسعه بازاریابی با سرمایه گذاری مشترک خارجی ممکن است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز دوشنبه  افزود: هم اکنون چند مورد سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها در حال اجراست که علاوه بر ورود فناوری و تکنولوژی های نوین می تواند در توسعه و بهبود بازاریابی موثر باشد و در نهایت به نفع بخش کشاورزی خواهد بود.
    وی اظهار داشت: ایران در تولید برخی محصولات کشاورزی منحصر به فرد همچون پسته، زعفران، خرما، سیب درختی و کشمش تولیدکننده اول جهان است و در تولید برخی محصولات مزیت نسبی دارد اما متاسفانه بخش عمده محصولات تولیدی به دلیل نداشتن بازار مناسب داخلی و خارجی روی دست کشاورزان باقی می ماند و اتلاف می شود.
    وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: با وجود ظرفیت های فوق العاده ای که در زمینه تولید محصولات شیلاتی، لبنیات، مرغ و تخم مرغ داریم ، در بازاریابی این محصولات نیز با مشکل مواجه ایم و کماکان به دنبال صادرات محصولات لبنی و گوشت مرغ به روسیه هستیم.
    حجتی بازاریابی محصولات کشاورزی در خارج از مرزها را از اولویت برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: به طور قطع با توسعه بازارهای منطقه و خارجی می توانیم تولیدات این بخش را بیش از آنچه که داریم، افزایش دهیم.
    مقام ارشد حوزه کشاورزی کشور یکی از مباحث جدید در بخش کشاورزی را فرآوری و صادرات گیاهان دارویی ذکر کرد و افزود: ایران در تولید گیاهان دارویی از ظرفیت های فوق العاده ای برخوردار است اما این تولیدات به شکل سنتی برداشت و به شکل خام و فله ای صادر می شود به طوری که در برخی موارد کشاورزان ما از ارزش اقتصادی این گیاهان اطلاعی ندارند.
    این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان این که خواستار همکاری های مشترک در زمینه فرآوری گیاهان دارویی هستیم، اظهار داشت: در تلاشیم برای تولید و صادرات گیاهان دارویی با کمک کشورهای غربی از تکنولوژی های جدید، فرآوری و اخذ ماده موثره استفاده کنیم تا با مشخص شدن ارزش واقعی این گیاهان ارزش افزوده برای کشور ایجاد شود.
    حجتی تاکید کرد به طور حتم با رشد حجم مبادلات تجاری، ارزش افزوده بدست آمده می تواند منجر به افزایش اشتغال در بخش کشاورزی و کشور شود.
    وی تولید بذر کیفی را یکی دیگر از اولویت های بخش کشاورزی برشمرد و گفت: هم اکنون برای تولید بذر کیفی و مقاوم به خشکسالی به دنبال بهره گیری آموزشی و تحقیقاتی از کشورهای دارای دانش فنی و تکنولوژی بالا هستیم تا با سرمایه گذاری های مشترک این دانش به کشور ما نیز وارد شود.
    مجموع تولیدات کشاورزی کشور در سال 1394 بیش از 110 میلیون تن به ارزش 40 میلیارد دلار بود که سهم این بخش در تولید ناخالص ملی 9.5 درصد و در فضای کسب و کار 32.5 درصد است.
    هم اکنون بیش از یک هزار و 450 نوع گیاه دارویی در ایران شناسایی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو