عصر خودرو

معاملات بازار جهانی طلا کاهشی آغاز شد

عصر بازار- طلای جهانی نخستین روز معاملات هفته جاری را با کاهش قیمت آغاز کرد با اینهمه تقاضای سرمایه گذاری این فلز ارزشمند را در برابر دلار قوی‌تر مورد حمایت قرار داد.

معاملات بازار جهانی طلا کاهشی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و 1286.11 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار هفته گذشته به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر رسید و اکنون بین محدوده قیمت 1268 دلار تا 1303 دلار تحکیم می‌شود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.5 درصد کاهش، به 1286.40 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 21.70 دلار یا 1.7 درصد افزایش یافت و در 1294 دلار بسته شد و برای کل هفته 0.2 درصد افزایش ثبت کرد که دومین افزایش هفتگی متوالی بود.

    گزارش رشد اشتغال غیرکشاورزی آوریل که روز جمعه از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد، نشان داد اقتصاد این کشور ماه گذشته کمترین میزان اشتغالزایی را در هفت ماه گذشته داشته است. این گزارش که یکی از معیارهای کلیدی سنجش سلامت اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود باعث شد بعضی از اقتصاددانان احتمال کمتری دهند که نرخهای بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی این کشور افزایش پیدا می‌کند. طلا پس از انتشار این گزارش تا سطح 1297 دلار صعود کرده بود. پایین ماندن نرخهای بهره به نفع طلا بوده و جذابیت سرمایه گذاری این فلز زرد را که دارایی بدون بازده است افزایش می‌دهد.

    به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر بانک استرالیا و نیوزیلند، سرمایه گذاران پس از انتشار آمار اشتغال مطمئن شده اند که نرخهای بهره در آینده نزدیک افزایش نخواهد یافت و از این رو طلا با وجود صعود ارزش دلار رشد قیمت اخیرش را حفظ کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، اظهارات ویلیام دادلی، رییس فدرال رزرو نیویورک که عنوان کرد با وجود ضعیف بودن آمار آوریل منطقی است که منتظر دو دور افزایش نرخهای بهره در سال جاری باشیم به بهبود ارزش دلار کمک کرد.

    قوی شدن دلار قدرت خرید کسانی را که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند کاهش می‌دهد.

    با اینهمه موسسه کپیتال اکونومیکس در یک یادداشت تحقیقاتی پیش بینی کرد قیمت طلا به دلیل تقاضا برای این فلز در برابر فشارهای تورمی افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 17.42 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، به 1071.79 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 1.2 درصد کاهش، 600.40 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها