عصر خودرو

هیات تجاری مالزی برای مذاکره با فعالان اقتصادی ایران عازم تهران شد

عصر بازار- یک هیات تجاری از بخش خصوصی مالزی روز دوشنبه عازم تهران شد تا به مدیر اجرایی سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی (ماترید) بپیوندند که از پنجشنبه گذشته برای مذاکره با مقامات کشورمان در تهران و شمال کشور بسر می برد.

هیات تجاری مالزی برای مذاکره با فعالان اقتصادی ایران عازم تهران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هیات اقتصادی - تجاری 36 نفره مالزی متشکل از مدیران و نمایندگان 27 شرکت بخش خصوصی مالزی صبح امروز دوشنبه برای سفری چهار روزه عازم تهران شد تا با شرکای تجاری خود برای توسعه مناسبات و یا آغاز روابط به رایزنی بپردازند.
    'ذوالکیفلی محمود' مدیر اجرایی سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی (ماترید) به عنوان رهبر این گروه تجاری اواخر هفته گذشته به ایران سفر کرد و گفت که برای توسعه روابط میان دو کشور موافقتنامه تجارت ترجیحی منعقد می شود.
    وی در بندر انزلی در استان گیلان راهکارهای توسعه همکاری ‌ها در منطقه آزاد انزلی را مورد بررسی قرار داد و با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز برای بهره ‌مندی از ظرفیت ‌های این منطقه برای صادرات محصولات این کشور به کشورهای حاشیه دریای خزر گفت ‌وگو کرد.
    سفر هیات تجاری از بخش خصوصی مالزی به ایران پس از سفر هفته گذشته یک هیات از شرکت های نفتی این کشور به تهران برای شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صورت می گیرد.
    این شرکت های خصوصی تجاری در بخش های مختلف فعالیت کرده و قرار است در تهران دیدارها و مذاکراتی به منظور توسعه همکاری با طرف های ایرانی خود انجام دهند.
    این شرکت ها در زمینه تجهیزات فراساحلی نفت و گاز، پمپ های هوا، سیستم های کنترل و نگهداری، تجهیزات فلزکاری، قطعات یدکی ماشین آلات، مواد شیمیایی، شوینده، تجهیزات پزشکی، تجهیزات بیمارستانی، سیستم های خون گیری، خدمات پزشکی، محصولات پلاستیکی، در و پنجره شیشه ای، کف پوش، محصولات ساختمانی آلومینیومی، درهای کرکره ای، مصالح ساختمانی، وسایل روشنایی، کابل های برق، مواد جلوگیری از خوردگی فلزات و عایق، ادویه، مواد آشامیدنی و آب میوه، رنگ های طبیعی خوراکی، شیرینی و شکلات، لبنیات و بستنی، روغن مارگارین و محصولات یک بار مصرف پزشکی فعالیت دارند.
    هیات تجاری مالزی قرار است روز سه شنبه در همایشی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شرکت کرده و مذاکرات رودررو میان فعالان اقتصادی دو کشور انجام شود.
    'بیژن زنگنه' وزیر نفت کشورمان پس از دیدار اخیر 'عنیفه امان' وزیر امورخارجه مالزی با وی، گفت: هنوز صادرات نفت به مالزی آغاز نشده است و به مالزیایی ها پیشنهاد شد برای همکاری و سپس گسترش آن بهتر است از کارهای بازرگانی و کوتاه مدت آغاز کنیم.
    دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد برای گسترش و تعمیق همکاری های جمهوری اسلامی ایران و مالزی در همه زمینه های مورد علاقه، هیچ مانعی وجود ندارد و ابراز امیدواری کرد با تشکیل کمیسیون مشترک همکاری و متناسب با ظرفیت های دو کشور، تحرکی جدی در همکاری های مشترک تهران- کوالالامپور ایجاد شود.
    یک مقام ماترید گفته است مالزی تلاش دارد از مسیر ایران به عنوان کریدوری برای انتقال کالاهای ساخت این کشور استفاده کند و آمادگی دارد برای توسعه مبادلات تجاری، دفتر نمایندگی خود را در منطقه آزاد انزلی تاسیس کند.
    روابط تجاری مالزی و ایران سال گذشته میلادی با کاهش حدود 12 درصدی، به یک میلیارد و 950 میلیون رینگیت (حدود 487 میلیون دلار) رسید و مالزی یکی از دلایل کاهش واردات از ایران را سقوط بهای نفت اعلام کرد.
    کل واردات مالزی از ایران نیز سال گذشته با کاهش 25.6 درصدی به 139 میلیون و 500 هزار رینگیت (حدود 34 میلیون دلار) کاهش یافت که این رقم سال پیش از آن 187 میلیون و 400 هزار رینگیت (حدود 46 میلیون دلار) بود.
    روغن پالم حدود 49 درصد از کل صادرات مالزی به ایران را به خود اختصاص می دهد. مواد شیمیایی 12 درصد و کائوچو طبیعی 11.4 درصد از کل اقلامی است که مالزی به ایران صادر می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها