عصر خودرو

در سال ۱۴۰۱؛

حجم مبادلات تجاری گمرک کاوه از مرز یک میلیارد و یکصد میلیون دلار گذشت

عصر بازار- مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: حجم مبادلات تجاری( واردات و صادرت) این گمرک در سال ۱۴۰۱ از مرز یک میلیارد و یکصد میلیون دلار گذشت.

حجم مبادلات تجاری گمرک کاوه از مرز یک میلیارد و یکصد میلیون دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار » به نقل از ایسنا، فرامرز امیدی ‌ اظهار کرد: در سال گذشته 632 هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش 306 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به 62 کشور توسط 166 فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی صادر شده است که در مقایسه با سال1400 حدود 31 درصد از نظر ارزشی و 15 درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

    وی گفت: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فرآورده های نفتی، قوطی آلومینیومی و درب آسان بازشو، آبمیوه، انواع شیشه و مصنوعات شیشه ای( بلورجات )، آبگرمکن و قطعات آن، کاشی، رول گالوانیزه، رول دستمال کاغذی، مفتول مسی و ....بوده است و طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، امارات، سوریه، ایتالیا و … عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بوده اند.

    وی با اشاره به کالاهای ورودی به گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه اظهار کرد: در این مدت 192 هزار تن انواع کالا به ارزش  802 میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده که از نظر ارزشی 24 درصد و از نظر وزنی 38 درصد نسبت به سال 1400 افزایش داشته است.

    امیدی گفت: میزان واردات قطعی و ورود موقت این گمرک طی این مدت 172 هزار تن انواع کالا به ارزش 522 میلیون دلار بوده که از این مقدار 146 هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی 500 میلیون دلار واردات قطعی بوده که نسبت به سال 1400 بیش از 40 درصد افزایش داشته است. ابن اقلام توسط 132 فعال تجاری از 47 کشور جهان وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده که پس از انجام تشریفات قطعی گمرکی، ترخیص و وارد کشور شده اند و مقدار  26 هزار و 500 تن مواد اولیه واحدهای تولیدی به ارزش 22 میلیون دلار نیز ورود موقت شده است .

    وی افزود: عمده کالای وارداتی، اقلام سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستان های همجوار ساوه از قبیل کویل آلومینیوم، مواد اولیه پوشک، ماشین آلات و اجزا و قطعات خط تولید، پاکت آبمیوه و درب پاکت، کنستانتره و پوره میوه، اجزا و قطعات تیوولی، مواد اولیه بهداشتی، مغز تخمه و بادام زمینی، خمیر آلیاف، قطعات یخچال و ... بوده اند که عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند، قطر، کره، عراق، آلمان، ایتالیا، تایلند، چک، برزیل و ... ازطریق این گمرک به کشورمان وارد شده اند.

    مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: این گمرک در راستای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق شعار سال جاری تلاش خواهد کرد با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی و مقرراتی، اعمال بسته های حمایتی گمرک ایران در رویه های صادرات و واردات کالا، بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی، ترخیص نسیه و درصدی کالاهای وارداتی، پذیرش ضمانتنامه های بانکی بابت حقوق ورودی و با همکاری و مساعدت های سایر دستگاه های همجوار استانی و شهرستانی جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش کند.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو