عصر خودرو

دوشنبه ۷ فروردین؛

تداوم روند صعودی بورس با رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، هفتم فروردین) با ۱۰ هزار و ۴۳۰ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۹ هزار واحدی ایستاد.

تداوم روند صعودی بورس با رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با پنج هزار و 763 واحد افزایش به 598 هزار و 259 واحد و شاخص قیمت با سه هزار و 404 واحد رشد به 353 هزار و 334 واحد رسید. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از 12 میلیارد و 454 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 84 هزار و 473 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و 191 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و 533 واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) با 967 واحد، مخابرات ایران (اخابر) با 843 واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) 670 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

    در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با 603 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با 324 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد ) با 260 واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با 221 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 2 میلیارد و 41 میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و 364 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 260 واحد افزایش داشت و به 24 هزار و 764 واحد رسید. در این بازار بیش از هشت میلیارد و 555 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 421 هزار و 609 نوبت بود.

    پلیمر آریاساسول (آریا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

    همچنین فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون)، بین المللی ساروج مشهد (ساروج) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

    برچسب ها