عصر خودرو

بهای اونس به کدام سو می رود؟

طلا تحت تاثیر ۲ عامل مهم

عصر بازار- تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

طلا تحت تاثیر ۲ عامل مهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا روز جمعه 2 درصد افزایش یافت که علت اصلی آن انتشار آمارهای ناامید کننده در خصوص وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه آوریل بوده است.

    بر اساس این گزارش اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها 160 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد که این مساله ابهامات زیادی را در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده به وجود آورده و موجب شده است تا ارزش دلار بار دیگر با کاهش روبرو شود.

    کارشناسان اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که اقتصاد آمریکا در ماه آوریل 202 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. اکنون بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و احتمالا در نشست سپتامبر این کار را انجام می دهد.

    ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: این منطقی است که انتظار داشته باشیم فدرال رزرو امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش دهد. این اظهارات مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

    قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 3.50 دلاری معادل 0.29 درصدی روبرو شده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر گمانه زنی کارشناسان و سرمایه گذاران نشان دهد که فدرال رزرو نرخ بهره را طی ماه های آینده افزایش نخواهد داد، این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

    قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 22 درصد رشد داشته است. در هفته پیش رو سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت خرده فروشی هستند.

    این آمارها نشان می دهد که آیا وضعیت اقتصادی آمریکا برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمادگی کافی خواهد داشت یا نه.

    انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین نیز در روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد. آمارهای مربوط به قیمت مصرف کننده و تولیدکننده می تواند بر قیمت طلا تاثیرگذار باشد.

    روز دوشنبه بانک مرکزی ژاپن متن مذاکرات نشست اخیر خود در آوریل را منتشر می کند. آلمان نیز گزارش مربوط به سفارش کالاهای صنعتی را منتشر خواهد کرد.

    روز سه شنبه نیز آمارهای تورم چین اعلام می شود و جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در نشست بین المللی در زوریخ درباره سیستم پولی بین المللی شرکت می کند.

    روز پنج شنبه بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها