عصر خودرو

یک کارشناس بازار:

عمق کم بازار سبب جهت دهی برخی ها به سهم ها شده است

عصر بازار- یک کارشناس بازار معتقد است: موج وحشتناک احساسات و عمق کم بازار سرمایه موجب شده حتی برخی از حقیقی های بازار بتوانند با هم متحد شده و به برخی از سهم ها جهت بدهند.

عمق کم بازار سبب جهت دهی برخی ها به سهم ها شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    امیر محمد خدیوی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» با بیان اینکه پس از عید بازار دچار فقدان خبرهای خوب مورد انتظار شده است، افزود: فعالان بازار سرمایه در ایران احساسی رفتار می کنند و با سرعت بالایی به خبرها واکنش نشان میدهد. به طور مثال اگر قرار است خبری در 6 ماه بر صنعتی خاص تاثیر بگذارد، در مدت 6 روز اثرگذاری خود را انجام داده و پس از آن بازار منتظر خبر بعدی می نشیند. به بیان دیگر بازار خبرها را با سرعت بالا و غیر منطقی پیش خور میکند.

    وی ادامه داد: پیش از عید در خصوص گروه خودرویی به عنوان لیدر بازار قرار بود قراردادهای همکاری با خارجی ها بسته شود. اما در سال جدید اتفاقات این گروه در حد انتظارات نبوده و همچنین بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در نماد خودرو با ساز و کار مطلوب گذشته در هاله ای از ابهام است.

    خدیوی بیان کرد: کل بازار این روزها در فاز منفی قرار دارد و ممکن است این روند به طور میان مدت ادامه دار باشد. فعالان بازار به جز از سنگ معدنی ها و فلزات اساسی انتظار رسیدن گزارش های مناسب سه ماهه متصور نیستند. از سوی دیگر آمادگی عرضه حقوقی ها به دلیل کسری در پرداخت صندوق های بازنشستگی وجود دارد. در این گروه ها باعث عدم اقبال فعالان بازار سرمایه به نمادهای فلزات و معدنی ها گشته است.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص گروه بانکی نیز اظهار کرد: تلاش مجلس جدید برای افزایش سرمایه بانک ها است. اما اینکه دولت چگونه سهم خود را از این افزایش سرمایه پرداخت می کند از مسائلی است که ابهام به همراه دارد.

    وی بازار را در کوتاه مدت نوسانی نزولی دانست و ادامه داد: موج وحشتناک احساسات و عمق کم بازار سرمایه موجب شده حتی حقیقی های بازار بتوانند با هم متحد شده و به برخی از سهم ها جهت بدهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها