عصر خودرو

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبر داد؛

مذاکره با آلمان و فرانسه برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت های بزرگ بین المللی مانند باسسBASS آلمان و توتال TOTALفرانسه خواهان سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

مذاکره با آلمان و فرانسه برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مرضیه شاهدایی روز یکشنبه در نشست خبری که در حاشیه بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت برگزار شد، از برنامه های وزارت نفت را انتقال دانش و فناوری های صنعت پتروشیمی به کشور عنوان کرد.

    وی گفت: با همه شرکت هایی که برای سرمایه گذاری به ایران می آیند شرط گذاشته ایم که باید با شرکت های ایرانی شریک شده و همچنین دانش فنی را به کشورمان انتقال دهند.

    **حضور قابل توجه شرکت های خارجی پس از برجام
    شاهدایی افزود: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، شرکت های معتبر بین المللی در ماه های گذشته به ایران مراجعه کرده و مذاکرات گسترده ای را برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران انجام دادند.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: این شرکت ها در حال ارزیابی شرایط هستند تا پس از فراهم شدن امکانات سرمایه گذاری را در ایران آغاز کنند.
    شاهدایی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی به گسترس تعاملات بین المللی وابسته است، تاکید کرد هر چه روابط بهتری در عرصه بین الملل داشته باشیم صنعت پتروشیمی نیز رونق بیشتری خواهد داشت.
    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرایط مطلوبی در کشور برقرار شده است به گونه ای که شرکت هایی که در دوران تحریم پاسخ نامه های ما را نمی دانند اکنون به صورت داوطلبانه عازم ایران شده و خواستار سرمایه گذاری هستند.

    **سرمایه گذاری هند
    شاهدایی درباره سرمایه گذاری هند در ایران گفت: هندی ها تمایل دارند واحدهای اوره و آمونیاک را در چابهار ایجاد کنند و وزارت نفت نیز خوراک گاز طبیعی را به
    آنها تحویل دهد.
    وی اضافه کرد: البته هندی ها هنوز شریک ایرانی خود را انتخاب نکرده و ما منتظر تصمیم آنها هستیم.
    شاهدایی ادامه داد: نرخ خوراک تحویلی به هندی ها براساس همان فرمولی است که در داخل کشور اعلام شده و هندی ها باید در باره آن تصمیم گیری کنند.

    **نرخ خوراک مایع پتروشیمی ها
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نرخ خوراک مایع پتروشیمی ها نیز افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین کننده نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی نیست و ما فقط مشکلاتی که وجود دارد را به نهادهای ذیربط انتقال می دهیم.
    شاهدایی گفت، منابع مالی کشورمان برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ناکافی است و ناچار هستیم از منابع خارجی استفاده کنیم.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو