عصر خودرو

کرباسیان:

ایران و روسیه هفته آینده سه تفاهم نامه گمرکی امضا می کنند

عصر بازار- رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از امضای سه تفاهم نامه همکاری گمرکی بین ایران و روسیه در هفته آینده خبر داد و گفت: امضای این تفاهم نامه ها رشد و بهبود روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را به دنبال خواهد داشت.

ایران و روسیه هفته آینده سه تفاهم نامه گمرکی امضا می کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مسعود کرباسیان امروز (یکشنبه) درباره سفر هفته آینده رئیس کل گمرک کشور روسیه به ایران، افزود: در این سفر سه موافقتنامه همکاری بین گمرکات دو کشور امضا می شود؛ البته باید این تفاهم نامه ها به تایید مجلس شورای اسلامی ایران و دومای روسیه برسد.
    وی با یادآوری انعقاد و امضای توافقنامه در زمینه تبادل ارزش کالاها نیز گفت: شماری از صادرکنندگان کشور دیروز(شنبه) از ارزشگذاری متفاوت و بالاتر کالاهای صادراتی ایران توسط روس ها گلایه مند بودند؛ بر این اساس طبق این تفاهم نامه قرار است ارزشگذاری اجناس توسط گمرکان دو کشور مورد قبول قرار گیرد.
    به گفته کرباسیان، این اقدام، گام مهمی برای صادرات و واقعی کردن قیمت کالاهای صادراتی است.
    این مقام مسئول افزود: ایجاد «کانال سبز» از دیگر مواردی است که به عنوان تفاهم نامه بین دو کشور امضا خواهد شد؛ این اقدام کمک بزرگی به صادرکنندگان ایرانی خواهد بود و فرصت مغتنمی در زمینه تعرفه، ارزشگذاری و ارزیابی کالاهاست.
    این توافق که بزرگ‌ترین سند همکاری‌های گمرکی تاریخ دو کشور به‌شمار می‌رود در سفر« ولادیمیرمالینین» معاون اول رئیس‌کل گمرک فدراسیون روسیه به تهران و در دیدار با مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران نهایی شد.
    قرار است محتوای کامل این سند به‌زودی منتشر شود اما براساس توافق های انجام شده، از مهم‌ترین محورها می توان به «توافق برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه» اشاره کرد.
    براساس این توافق، گمرک روسیه ترخیص محصولات کشاورزی فاسدشدنی ایران را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد. علاوه بر این محصولات کشاورزی ایران در کریدور سبز گمرکی روسیه قرار می‌گیرد و گمرک ایران متعهد شده اطلاعات و ارزش گمرکی این کالاها را به گمرک روسیه ارسال کند تا نسبت به ترخیص سریع محصولات کشاورزی ایران اقدام شود.
    رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: زمانی صادرکنندگان کشور از اینکه تبادل تجاری و صادرات به روسیه با هزینه بالاتری نسبت به برخی دیگر از کشورها انجام می شد، انتقاد داشتند اما با رویکرد مثبتی که در سطح رئیسان جمهوری دو کشور به وجود آمده است، موانع تجارت بین دو کشور نیز به حداقل خواهد رسید.
    وی تاکید کرد: امضای این تفاهم نامه ها رشد و بهبود روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را به دنبال خواهد داشت.
    به گفته کرباسیان، امضای این تفاهم نامه ها ضمن کاستن از معطلی و اتلاف زمان در مرزهای دو کشور، سهولت تبادل اطلاعات بین ایران و روسیه را به دنبال داشته و موجب می شود اسناد گمرکی، ارزیابی، ارزشگذاری و تعرفه های کالاهای هر دو کشور مورد قبول طرفین باشد.
    پیشتر «حسن مرتجی» مدیر برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه اظهار کرده بود، روسیه به همه کالاهای ساخت ایران که با تهیه و تنظیم اسناد و مدارک حمل به ویژه گواهی مبدا به روسیه ارسال می‌شود 25 درصد بخشودگی از هزینه سود، حقوق و عوارض گمرکی و مالیات ورود کالا اعطا می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها