عصر خودرو

وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

برنامه دولت برای کاهش‌ تورم ۱۴۰۲

سال آینده تورم از محل کسری بودجه نداریم

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم‌درآمد منتظر مصوبه شورای عالی اصل ۴۴ است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال تشکیل شود، گفت: نرخ تورم در ۱۴۰۲ نسبت به سال جاری با اقدامات بانک مرکزی و دولت کاهش پیدا خواهد کرد.

برنامه دولت برای کاهش‌ تورم ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس،‌ سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز در حاشیه نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه در جمع خبرنگاران در مورد اینکه آیا با اجرای بودجه نرخ تورم در سال آینده کاهش می‌یابد؟ اظهار کرد: برنامه دولت و بانک مرکزی در تعامل با مجلس این است که نرخ تورم در سال آینده کاهش پیدا کند و سقف لایحه بودجه 1402 افزایش پیدا نکند؛ نرخ تورم در سال آینده نسبت به سال جاری با اقدامات بانک مرکزی و دولت کاهش پیدا خواهد کرد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در مورد مصوبه نمایندگان برای اعطای دو میلیون تومان سهام به متولدان سال آینده گفت:‌ این مسأله را از دستگاه متولی بپرسید.

    خاندوزی در مورد اختصاص سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی، گفت: با توجه به اینکه هیأت تطبیق مقررات مصوبات دولت با قوانین مجلس، ایرادی به آن وارد کرده که باید حتماً این مسأله در شورای عالی اجرای اصل 44 تصویب شود بنابراین از رئیس‌جمهور درخواست کردیم تا آخر اسفند ماه سال جاری شورای عالی اجرای اصل 44 را برگزار کنند و حتماً تا آخر سال این مسأله به مصوبه قطعی خواهد رسید.

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از بانک‌ها به شرکت‌های زیرمجموعه خود مقادیر زیادی وام می‌دهند،‌ گفت: این مسأله تخلف است و با آن برخورد می‌کنیم بانک‌هایی که بیش از سقف مقرر به زیرمجموعه‌های خود تسهیلات پرداخت کنند، با آن‌ها برخورد می‌شود و در جلسه شورای پول و اعتبار هم خواهیم خواست که بانک‌ها سقف پرداختی به زیرمجموعه‌های خود را حتما رعایت کنند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد تورم از محل کسری بودجه گفت: با توجه به اینکه یکی از موتورهای ایجاد تورم از محل کسری بودجه تحمیل می‌شد، تلاش می‌کنیم برای سال 1402 تورم از محل کسری بودجه به وجود نیاید.

    خاندوزی در مورد سهام عدالت متوفیان، گفت: وراث متوفیان سهام عدالت که مراجعه نکردند و یا درگیرودار مسائل انحصار وراثت قرار دارند در صورتی که مسأله انحصار وراثت آنها حل شود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین فرصت سهام عدالت متوفیان را به آنها تخصیص می‌دهد.

    وی تأکید کرد:‌ بخشی از سهامداران عدالت که از دهه 1380 سهام گرفته‌اند، فوت شده‌اند و برای تعیین تکلیف سهام عدالت آنها باید مسائل انحصار وراثت متوفیان حل شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو