عصر خودرو

یک تحلیلگر تکنیکال بورس:

بازار تا پایان فصل مجامع در فاز اصلاح میماند

عصر بازار- یک تحلیلگر تکنیکال بورس معتقد است: بازار از حالا تا پایان فصل مجامع وارد فاز اصلاح خواهد شد و اوایل فصل پاییز موج صعودی شروع میشود. به احتمال ۷۰ درصد، شاخص بالای ۸۱ هزار واحد قرار میگیرد.

بازار تا پایان فصل مجامع در فاز اصلاح میماند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    شکور علیشاهی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار»، با بیان اینکه در حال حاضر شاخص بورس در موج چهارم الیوت است، افزود: شاخص در بخش C قرار گرفته و هدف قیمتی بین 72 تا 74 هزار واحد دارد. به این ترتیب احتمالا شاخص با این موج پایین خواهد آمد. اما در کوتاه مدت احتمال پدیدار شدن موج پنجم نیز وجود دارد.

    وی در تشریح موج پنجم بیان کرد: این موج زمانی شروع خواهد شد که شاخص به محدوده 74 هزار واحد برسد و از نظر زمانی پس از فصل مجامع و ابتدای پاییز شروع میشود. به عبارت دیگر اوایل فصل پاییز موج صعودی شروع میشود و به احتمال 70 درصد، شاخص بالای 81 هزار واحد قرار میگیرد که پس از آن نیاز به تحلیل جدید است.

    این فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه شاخص روی 75 هزار واحد دارای یک حمایت ویژه است، ادامه داد: در صورتی که شاخص روند صعودی بگیرد روی 78 هزار واحد مقاومت وجود دارد و پس از آن روی 80 هزار واحد مقاومت بسیار سنگینتر است.

    علیشاهی در خصوص شاخص خودروییها نیز اظهار کرد: شاخص گروه خودرویی نیز احتمالا موج پنجم را خواهند داشت. اما این موج از پاییز آغاز میشود. همچنین بازار با خودروییها و به ویژه پالایشیها بالا خواهد رفت.

    وی افزود: صنایع شاخص ساز مانند پتروشیمیها، فلزات اساسی و معدنیها به قیمتهای جهانی بسیار وابستهاند. در این میان احتمال بالا رفتن قیمت فلزات اساسی زیاد است. این گروه با اینکه بسیار سخت بالا میروند اما سهمهایی مطمئن هستند و میتوان در پاییز روی بالا رفتن آن حساب کرد.

    این تحلیلگر تکنیکال بورس گفت: بازار از حالا تا پایان فصل مجامع وارد فاز اصلاح خواهد شد و احتمالا حجم معاملات پایین خواهد آمد و فقط ممکن است تک سهمهایی خاص رشد داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها