عصر خودرو

سقوط واردات مس چین در میان سقوط قیمت هفتگی فلز سرخ

عصر بازار- پس از افزایش ذخایر در بزرگترین خریدار مس دنیا، واردات مس چین در ماه آوریل از رکورد ماه گذشته خود فاصله گرفت

سقوط واردات مس چین در میان سقوط قیمت هفتگی فلز سرخ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس آمار گمرک در روز دوشنبه،‌ واردات محموله‌های مس خام و محصولات مسی از 570 هزار تن در ماه مارس به 450 هزار تن در ماه آوریل کاهش یافت. در چهار ماه نخست،‌ کل واردات چین با رشدی 23 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.88 میلیون تن رسید.

    در حالی که سیاست‌گذاران در بزرگترین اقتصاد آسیا با مشکلاتی در خصوص رشد پایدار و اوجگیری بازار مسکن مواجه هستند، میزان خرید رو به رشد از سه ماهه دسامبر موجب کمک به تقویت موجودی فلزات شد. علاوه بر این، برخی از شرکت‌های ذوب و معامله‌گران به منظور مقابله با کاهش احتمالی ارزش یوآن، به واردات بیشتر مس روی آورده بودند. کاهش واردات مس در ماه آوریل در حالی رخ می‌دهد که کل واردات یوآنی این کشور نیز برای هجدهمین ماه متوالی کاهش یافته است.

    واردات سنگ
    واردات سنگ مس و کنستانتره در ماه آوریل با کاهش 8 درصدی نسبت به ماه گذشته به 1.26 میلیون تن رسید. در چهار ماه نخست 2016؛ میزان خرید با رشد سالانه 31 درصدی 5.27 میلیون تن گزارش شده است.

    موجودی انبارهای مورد بررسی بورس آتی شانگهای نیز که در ماه مارس به بالاترین سطح خود رسیده بود در ماه جاری افتی 15 درصدی داشته است.

    در میان افزایش نگرانی‌ها در خصوص قدرت تقاضا در چین،‌قیمت معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن هفته گذشته 3.8 درصد سقوط کرده که بیشترین افت هفتگی از ماه نوامبر بوده است. قیمت مس در بورس آتی شانگهای نیز افتی 2.7 درصدی را تجربه کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها