عصر خودرو

افزایش ۲۶درصدی صادرات پتروشیمی پس از اجرایی شدن برجام

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، مبادلات بین المللی صنعت پتروشیمی تسهیل شده به گونه ای که صادرات انواع محصولات پتروشیمی ۲۶ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۶درصدی صادرات پتروشیمی پس از اجرایی شدن برجام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مرضیه شاهدایی روز یکشنبه در نشست خبری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، افزود: پس از اجرایی شدن برجام مبادلات بانکی و بیمه ای روانتر شده و بسترها برای افزایش صادرات ایجاد شده است.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: پس از رفع تحریم ها، محصولات پتروشیمی ایران به همه بازارهای بین المللی از جمله اروپا و آمریکا جنوبی صادر می شود.
    وی همچنین درباره رقابت مخرب شرکت های پتروشیمی ایرانی علیه یکدیگر در بازارهای صادراتی گفت: متاسفانه به دلیل خصوصی سازی، هر کدام از شرکت های پتروشیمی جداگانه اقدام به صدور محصولات می کنند.
    وی اضافه کرد: در گذشته و پیش از خصوصی سازی، همه محصولات پتروشیمی به صورت واحد صادر می شد و این اقدام سبب شده بود ایران، هم تعیین کننده قیمت در بازارهای مصرف باشد و هم برای توزیع محصولات پتروشیمی در منطقه سیاستگذاری کند.
    وی اضافه کرد: حتی ما با سایر کشورهای منطقه مانند عربستان برای فروش محصولات در بازارهای جهانی همکاری می کردیم.
    معاون وزیر نفت گفت: اما پس از خصوصی سازی، این انسجام از بین رفته و همه شرکت ها به دنبال یافتن مشتری برای خود هستند و خریداران جهانی از این فرصت استفاده و قیمت ها را پایین آوردند.
    وی ادامه داد: کاهش قیمت ها توسط شرکت های ایرانی در بازارهای صادراتی به گونه ای بوده است که ترکیه برای حفظ منافع تولیدکنندگان خود برای واردات محصولات پتروشیمی به این کشور، تعرفه وضع کرده است.
    مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ادامه داد: در نظر داریم بار دیگر شرکت های پتروشیمی را برای صادرات محصولات تجمیع کرده تا به صورت واحد در بازارهای صادراتی حضور داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها