عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

سرمایه گذاری ۱۴میلیارد دلاری برای نوسازی پالایشگاه های کشور

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: ۱۴ میلیارد دلار برای بهسازی و نوسازی پالایشگاه های کشور و افزایش کیفیت فرآورده های نفتی سرمایه گذاری می شود.

سرمایه گذاری ۱۴میلیارد دلاری برای نوسازی پالایشگاه های کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباس کاظمی روز یکشنبه در نشست خبری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، افزود: به دلیل تولید بالای مازوت در پالایشگاه های کشور، بیشتر پالایشگاه ها دارای سودآوری کمی هستند که در نظر داریم این فرآیندها را اصلاح کنیم.
    وی اضافه کرد: بر این اساس قرار است تولید مازوت در پالایشگاه های کشور به زیر 10 درصد کاهش یافته و در مقابل تولید بنزین استاندارد در کشور افزایش یابد.
    این مقام مسئول با بیان اینکه 9 پالایشگاه کشور روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت را پالایش می کنند، ادامه داد: از اوایل سال آینده با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران صادرکننده بنزین خواهد شد.

    ** گسترش دامنه توزیع بنزین یورو4 به 15 شهر
    وی در ادامه به افزایش تولید بنزین یورو4 در کشور اشاره کرد و گفت: در نظر داریم بزودی شبکه توزیع بنزین یورو چهار را گسترش داده و از هشت به 15 شهر افزایش دهیم.
    کاظمی با بیان اینکه با سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در نوسازی پالایشگاه های ایران مذاکره شده است، گفت: قرار است شماری از پالایشگاه ها از جمله پالایشگاه آبادان، اصفهان، تهران و بندرعباس بهسازی شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها