عصر خودرو

دوشنبه ۸ اسفند;

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، هشتم اسفندماه) با چهار هزار و ۸۴۰ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحدی ایستاد.

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و 908 واحد کاهش به 534 هزار و 464 واحد و شاخص قیمت با یک هزار و 131 واحد افت به 316 هزار و 884 واحد رسید.

    امروز در معاملات بورس تهران، بیش از 20 میلیارد و 821 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 115 هزار و 354 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و 321 واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با 2 هزار و 38 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و 240 واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و 195 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 149 واحد، پتروشیمی جم (جم) با 982 واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با 888 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

    در مقابل، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و 292 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و 209 واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 762 واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با 727 واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با 574 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و 615 میلیون برگه سهم به ارزش 18 هزار و 545 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 42 واحد کاهش داشت و به 22 هزار و 714 واحد رسید.

    در این بازار بیش از هشت میلیارد و 219 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 399 هزار و 262 نوبت بود.

    سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و صنایع فروآلیاژ ایران (فروژ) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

    همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، صنعتی مینو (غصینو)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

    برچسب ها