عصر خودرو

تثبیت صادرات چین در ماه آوریل

واردات دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش یافت

عصر بازار- در میان کاهش ارزش واحد پولی، صادرات چین در ماه آوریل ۲۰۱۶ تثبیت شد؛ در حالی که میزان واردات به روند نزولی خود ادامه داد.

واردات دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس آمار منتشر شده در روز یکشنبه ، صادرات یوآنی چین در ماه آوریل نسبت به سال گذشته 4.1 درصد افزایش داشته است؛ در حالی که بر مبنای دلاری میزان صادرات افتی 1.8 درصدی را نشان می‌دهد.  میزان واردات اما روند نزولی خود را به 18 ماه رساند و بر مبنای دلاری با افتی 10.9 درصدی مواجه شد تا میزان مازاد مبادلات تجاری به 45.6 میلیارد دلار برسد.

    تام اورلیک و فیلدینگ چن اقتصاددانان بلومبرگ در یادداشتی نوشتند: «صادرات چین در ماه آوریل همچنان مثبت باقی مانده است،؛ اما به دلیل افت ارزش یوآن، میزان رشد کم بوده است. سیاست‌گذاران احتمالا باید قبل از تصمیم در خصوص محرک‌های بیشتر در حالت انتظار بمانند.»

    صادرات ماه آوریل به دنبال رشد هر دو واحد پول در ماه مارس بوده است. عدم وجود اوج‌گیری معاملات پایدار نیز به فشار روی دولت برای اعمال محرک‌های بیشتر برای تقویت رشد اضافه شده است.

    آمار تجمعی در سال جاری نشان می‌دهد که میزان صادرات کاهش یافته است. بر اساس گزارش اداره گمرک چین از ماه ژانویه تا آوریل میزان صادرات بر مبنای یوآن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی 2.1 درصدی داشته است در حالیکه درآمد دلاری حاصل از صادرات 7.6 درصد کاهش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها