عصر خودرو

مدیر نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس:

پرداخت سود ETFهای بورسی امکان‌پذیر است

مجمع پالایش یکم سودی تقسیم نکرد

عصر بازار- علی‌اکبر ایرانشاهی گفت: پرداخت سود توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بورسی غیرمعقول نیست اما در مجمع عمومی امسال صندوق پالایش‌یکم، با پرداخت سود به دارندگان واحدهای این صندوق موافقت نشد و این امر در کدال افشا شده است.

پرداخت سود ETFهای بورسی امکان‌پذیر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، علی‌اکبر ایرانشاهی، مدیر نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در مورد پرداخت سود صندوق‌ قابل معامله بورسی پالایش‌یکم گفت: پرداخت سود توسط ETF‌ها یا همان صندوق‌های قابل معامله بورسی امر غیرمعقولی نیست همانطور که سال گذشته هم با مصوبه مجمع صندوق پالایش‌یکم مقداری سود بین دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق تقسیم شد اما مجمع امسال تصمیمی برای تقسیم سود نداشته است.

    وی افزود: مجمع صندوق می‌تواند تصویب کند که سود حاصله را بین دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله از جمله پالایشی تصویب کند و این امکان وجود دارد.

    ایرانشاهی تأکید کرد: در مجمع عمومی امسال صندوق پالایش‌یکم، با پرداخت سود به دارندگان واحدهای این صندوق موافقت نشد و این امر در کدال افشا شده است. البته ممکن است این صندوق در سال‌های بعد سود بدهد و در اساسنامه صندوق پالایش یکم هم که امسال اصلاح شد، مسأله پرداخت سود پیش‌بینی شده است.

    وی همچنین در مورد اینکه بعد از سه سال دارندگان صندوق پالایش‌یکم نتوانستند به سوددهی برسند، ‌گفت: امسال اساسنامه صندوق پالایش‌یکم تغییر کرد و بازارگردان به این صندوق اضافه شد. این اتفاقات برای جبران عدم‌النفع سرمایه‌گذاران در این صندوق است. همچنین اساسنامه صندوق‌ دارایکم در هیأت دولت تغییر پیدا کرد تا منافع سرمایه‌گذاران این صندوق تأمین شود.

    مدیر نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس همچنین در مورد پرداخت واحدهای صندوق ETF دولت به متولدان 1400 به بعد از سوی دولت، ‌گفت: اجرای این مسأله نیازمند همکاری بخش‌های مختلف است و تاکنون اجرا نشده اشت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی متولی این مسأله هستند.

    برچسب ها