عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه :

بازار در حال استراحت و انتظار است

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه، بازار سرمایه را در حال استراحت و انتظار توصیف کرد.

بازار در حال استراحت و انتظار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علیرضا قنبر عباسی گفت: هم اکنون بازار در حالت تعادلی قرار دارد و اگرچه رقابت بین خریداران و فروشندگان در جریان است ولی بعید است بازار در کوتاه مدت رشد شارپی داشته باشد.

    وی افزود: خبرها و شایعات پیرامون صنعت خودرو از جمله نوع افزایش سرمایه آنها یا قراردادهای خارجی هنوز به طور کامل محقق نشده است  و این باعث شده بخش اعظمی از بازار که اینها  محرک آن بودند، در رکود قرار بگیرد.

    قنبر عباسی، برجام، تک نرخی شدن ارز و سود بانکی را از دیگر عوامل مهم اثرگذار بر بازار در روزهای آتی دانست و گفت: هر کدام از این عوامل بر کلیت بازار به ویژه بر صنایعی همچون پتروشیمی که بیش از 40 درصد بازار را تشکیل می دهند، تاثیر خواهد گذاشت. 

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نگاه دیگر بازار به گزارش ها و پیش بینی هایی است که از شرکت ها می آید. بنابراین باید منتظر ماند و دید این پیش بینی ها و بودجه بندی ها به چه صورت است.

    مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه در پاسخ به این سوال که چرا بانکی ها علیرغم رفع محدودیت های بین المللی هنوز به رشد مورد انتظار خود نرسیده اند، گفت: سوئیفت تا حد زیادی حل شده است و بانک ها توانسته اند در این قضیه ورود کنند و سرمایه گذاری خارجی هم با نقل و انتقال پول آغاز شده است اما همچنان باید وقت بیشتری داده شود تا این تاثیرات به شکل واقعی روی صورت های مالی بنشیند و نمود پیدا کند.

    قنبر عباسی خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت با توجه به مشکلاتی که تحریم ها و برخی مدیریت ها داشته، امکان رفع یکباره مشکلات وجود ندارد.

    این کارشناس بازار سرمایه همچنین بدهی دولت به سیستم بانکی را از دیگر مشکلات این صنعت دانست و گفت: برجام و سوئیفت نمی تواند به تنهایی کارگشا باشد و در کوتاه مدت تاثیر خود را نمی گذارد لذا به این موضوع باید با دید بلند مدت تری نگاه کنیم و ببینیم در صورت های مالی  اینها چه اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود.

    مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه گفت: با این حال من فکر می کنم بتوانیم تا حدودی روی صنعت بانکی به عنوان صنعتی پیشتاز در روزهای آتی  تمرکز کنیم.

    وی صنعت برق را هم از دیگر  صنایع پیشرو در آینده معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت دارد بدهی های خود با پیمانکاران را از طریق اوراق خزانه تسویه می کند، این صنعت روزهای خوبی را  در پیش خواهد داشت .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو