عصر خودرو

سود سهام ۹۰ میلیون سهامدار از طریق سمات واریز شده است

عصر بازار- مدیرعامل سمات اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱، سود سهام، مطالبات و حق تقدم بیش از ۹۰ میلیون سهامدار را به ارزش بیش از ۷۳ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

سود سهام ۹۰ میلیون سهامدار از طریق سمات واریز شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد باغستانی گفت: در پایان 11 ماه ابتدایی امسال، 64 هزار و 715 میلیارد و 637 میلیون تومان سود جاری متعلق به 473 ناشر از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» به حساب 56 میلیون و 914 هزار و 761 سهامدار واریز شد.

    وی ادامه داد: در بازه زمانی فوق، سمات سود سنواتی 310 ناشر شامل 31 میلیون و 335 هزار و 237 سهامدار به ارزش 6 هزار و 798 میلیارد و 269 میلیون تومان را پرداخت کرده است.

    مدیرعامل سمات درباره آخرین آمار واریز حق تقدم‌های استفاده نشده نیز اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن 1401، بیش از 2 هزار و 148 میلیارد و 128 میلیون تومان حق تقدم استفاده نشده متعلق به 2 میلیون و یک هزار و 190 سهامدار با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» به حساب سهامداران واریز شده است.

    اوبه آمار پرداخت سود جاری ناشران بازار سرمایه در سال 1400 اشاره کرد و افزود: سال گذشته که پرداخت سود توسط ناشران به صورت غیر الزام‌آور انجام می‌شد، بیش از 15 هزار و 882 میلیارد و 23 میلیون تومان سود جاری متعلق به حساب 40 میلیون و 616 هزار و 86 سهامدار (حقیقی، حقوقی، سبدگردان و صندوق) واریز شد که خوشبختانه امسال شاهد رشد بیش از 2 برابری در تعداد واریزی‌ها هستیم.

    گفتنی است، از ابتدای سال جاری بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ سازمان بورس همه ناشران بازار سرمایه موظف شدند تا سود سهام خود را از طریق شرکت سمات و با استفاده از اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز کنند.

    بر اساس این مصوبه در بندالحاقی اصلاح شده (2) تبصره (5) ماده واحده لایحه آمده است: کلیه ناشرین ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار موظفند جهت تسهیل امور سهامداران، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی را با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران پرداخت کنند.

    برچسب ها