عصر خودرو

صادرات روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ونزوئلا به آمریکا

عصر بازار- شرکت شورون تحت مجوزی که از وزارت خزانه داری آمریکا دریافت کرده است، ماه میلادی جاری، بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت ونزوئلا را به آمریکا ارسال می کند.

صادرات روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ونزوئلا به آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دولت آمریکا به شورون اجازه داده است فعالیت تولید در این کشور آمریکای جنوبی را گسترش داده و صادرات نفت ونزوئلا که در چند سال گذشته در راستای تلاش واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، برای موافقت با برگزاری انتخابات تحریم شده بود را از سر بگیرد.

    طبق اسناد کشتیرانی و به گفته منابع آگاه، شورون ماه میلادی گذشته، حدود 75 هزار بشکه در روز نفت ونزوئلا را به پالایشگاه پاسکاگولا در می سی سی پی ارسال کرد.

    همچنین محموله‌هایی را به پالایشگاه‌های آمریکایی فیلیپس 66 و والرو انرژی فروخته است. از ابتدای فوریه تاکنون، شورون سه محموله نفت ونزوئلا را دریافت و به همین مقصدها ارسال کرده است. نفتکشها منتظر بارگیری پنج محموله دیگر پیش از پایان ماه میلادی جاری هستند. میانگین صادرات ماهانه، به 106 هزار و 500 بشکه در روز خواهد رسید.

    نفت صادر شده تحت مجوز آمریکا تاکنون از ذخایر نفت سنگین دو جوینت ونچر اصلی شورون در ونزوئلا به نامهای پتروپیار و پترو بوسکان برداشت شده است.

    شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا که عمده سهام این دو جوینت ونچر را در اختیار دارد، از بخشی از ذخایر پترو بوسکان برای مشتریان خود استفاده کرده و نفت هاماکا را از پترو پیار به پالایشگاههایش ارسال کرده است.

    شورون درباره این محموله‌ها اظهار نظر نکرد. این شرکت فعالیتهای ونزوئلایی خود را در دسامبر از سرگرفت و صادرات را در ژانویه، تحت مفاد تعیین شده توسط ایالات متحده آغاز کرد.

    صادرات بدون وقفه نفت ونزوئلا به ایالات متحده توسط شورون در سال جاری، نشان دهنده آغاز محکم روابط نو این شرکت با PDVSA هست که اجازه داده است این شرکت آمریکایی اختیار بیشتری در فعالیتهای جوینت ونچر مشترکشان داشته باشد.

    شرکت PDVSA در ژانویه، بررسی دقیق قراردادهای تامین نفت را برای اجتناب از عدم پرداخت توسط بعضی از مشتریان آغاز کرد که باعث به تاخیر افتادن صادرات بیش از 40 میلیون بشکه نفت شد. اما این شرکت ونزوئلایی انگیزه خوبی برای حفظ پیمان تجاری با شورون دارد زیرا طریق این شرکت، مواد رقیق کننده مورد نیاز برای استخراج نفت فوق سنگین را وارد می کند.

    بر اساس گزارش رویترز، شورون از ابتدای امسال تاکنون،   100 هزار بشکه نفتای سنگین به PDVSA تحویل داده و یک محموله 450 هزار بشکه دیگر اخیرا برای تحویل در فوریه ثبت شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو