عصر خودرو

کره‌ای‌ها "بهشت‌آباد" را احیا می‌کنند

عصر بازار- طرح بهشت آباد از ابتدای کلنگ زنی انتقادهای متفاوتی را به خود جلب کرد و در نهایت به دستور وزیر نیرو اجرای این طرح منتفی شد اما حضور کره ای‌ها در ایران علاج بخش این طرح شده و بر اساس آخرین گفته‌ها قرار است که این طرح با تغییراتی اجرایی شود.

کره‌ای‌ها "بهشت‌آباد" را احیا می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سیدمحمدرضا رضازاده - مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران -در خصوص طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران گفت: طرح گذشته تونل بلند بهشت‌آباد منتفی شده و قرار است به وسیله پمپاژ و یک تونل کوتاه آب جمعیت مورد نظر تامین شود.

    وی با اشاره به جزییات طرح تونل بهشت‌آباد اظهار کرد: قبل از این‌که آب نیرو مجری طرح بهشت‌آباد باشد، تونل بلندی برای این کار طراحی شد حتی عملیات اجرایی این طرح نیز آغاز شده بود.

    رضازاده با بیان این‌که در حال حاضر طرح تغییر کرده و تبدیل به یک تونل کوتاه و پمپاژ شده است، ادامه داد: طرح قبلی می‌توانست منابع آب منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

    مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به تفاهمات صورت گرفته با کشور کره جنوبی اظهار کرد: مجموعا در سه پروژه در حوزه آب با کره‌ای‌ها موافقت‌نامه امضاء شد.

    به گفته رضا زاده تعیین تکلیف سد بختیاری، انتقال آب از فلات مرکزی و سد جریانی کارون دو جزو طرح‌های موافقت شده با کره جنوبی بوده است

    وی ادامه داد: براساس این موافقت‌نامه سد جریانی کارون دو به شکل BOT و دو پروژه دیگر توسط فاینانس و به وسیله دو شرکت کره‌ای اجرایی می‌شود.

    مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در خصوص میزان سرمایه‌گذاری‌ها در این سه پروژه گفت: مجموعا سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در هر سه پروژه 3.4 میلیارد دلار بوده است که 0.7 برای کارون دو به صورت BOT و 1.7 برای سد بختیاری و یک میلیارد نیز برای بخشی از سامانه انتقال آب به فلات مرکزی در نظر گرفته شده است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو