عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

بازار سرمایه در شرایط انتظاری به سر می‌برد

عصر بازار: کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در حال حاضر در شرایط انتظاری به سر می‌برد و از نظر قیمت سرمایه بسیار پایین و جذاب است اما چشم انداز اقتصادی مناسب به نظر نمی‌رسد.

بازار سرمایه در شرایط انتظاری به سر می‌برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه با بیان روند انتظاری بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در حال حاضر در شرایط انتظاری به سر می‌برد و از نظر قیمت سرمایه بسیار پایین و جذاب است اما چشم انداز اقتصادی مناسب به نظر نمی‌رسد.

    وی با بیان آنکه مدتی است که در حوزه بازار سرمایه دچار بحران شده‌ایم، افزود: بحران از جنس بازار نیست بلکه ناشی از ریسک‌هایی است که بر بازار تحمیل می‌شود و با تکرار آن، بازار سرمایه را به چالش کشیده است.

    کارشناس بازار سرمایه گفت: از جمله این چالش‌ها را بحث خوراک پتروشیمی‌ها و برخورد نامناسب با شرکت‌های اصل 44مانند پالایشگاه‌ها دانست و افزود: بحث مربوط به نرخ‌گذاری محصولات و برنامه‌هایی که برای بانک‌ها در زمینه عدم تقسیم نرخ سود طراحی می‌شود، همه زاییده تصمیمات مدیریت هشت ساله دولت قبل و تصمیماتی است که به نوعی بازار را دچار مسایل مختلف کرده است.

    ثابت با بیان آنکه با وجود پایین بودن شدید قیمت‌های سهم، چشم‌انداز خوبی از سوی کارشناسان این بازار وجود ندارد، افزود: اما در عین حال کارشناسان این بازار معتقدند که با حصول توافق نهایی، چرخه اقتصادی که به سمت رکود رفته بود، مجددا به راه می‌افتد و نمونه آن؛ شرکت های تولیدی، صنعتی و بازرگانی هستند که به افزایش سودآوری و بهبود شاخص‌های بورس کمک می‌کنند.

    کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: به همین دلیل وقتی مذاکرات روند مثبتی می‌گیرد و سیگنال‌های مثبتی دریافت و بازار سرمایه مثبت می‌شود و هنگامی که ادامه دار نباشد، روند مثبت بازار نیز متوقف می شود و در واقع شوک‌های موقت به انتظار از بازار بورس برمی‌گردد.

    برچسب ها