عصر خودرو

مقام مالی آلمان:

برلین از پیشروان تامین مالی اسلامی در جهان است

عصر بازار- مسئول بلندپایه سیاستگذاری موسسه ملی نظارت مالی آلمان (federal financial supervisory authorithy) موسوم به بافین (BaFin) گفت: این کشور از پیشروان تامین مالی اسلامی (Islamic Finance) در جهان است.

برلین از پیشروان تامین مالی اسلامی در جهان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «یوهانس انگلس» (Dr.Johannes Engels)  افزود: بیش از پنج میلیون و 500 هزار مسلمان در آلمان زندگی می کنند که گرایش آنان به بانکداری اسلامی و اوراق قرضه اسلامی به سرعت در حال افزایش است
    وی اضافه کرد: 100 هزار نفر از آنان، می توانند کسب و کار خود را با موفقیت ایجاد کنند. در بخش بانکداری اسلامی آلمان نیز 2500 نیروی کار در موسسه های مختلف مالی شاغلند.
    انگلس ادامه داد: آلمان نخستین بانک اسلامی در غرب را تاسیس کرده است و برخی بانک و شرکت های بیمه مهم آلمان در امارات متحده عربی، اندونزی و مالزی، نمایندگی های اسلامی دایر کرده اند.
    وی شیوه تامین مالی اسلامی را یک شاخه جوان دانست و افزود: اکنون تحقیق در این زمینه مورد توجه دانشگاه های آلمان است.
    مسئول بلندپایه سیاستگذاری موسسه ملی نظارت مالی آلمان  در حاشیه
    هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی افزود: شریعت یک منبع ارزشمند است و بر اساس متون اسلامی، دریافت بهره، راه اندازی کسب و کارهایی با زمینه فعالیت نامشخص و غیرشفاف یا پرریسک و همچنین شرط بندی با شریعت اسلام سازگاری ندارد.
    وی افزود: اوراق قرضه اسلامی ابزاری است که به طور گسترده برای تامین مالی در جهان اسلام استفاده می شود و نرخ بهره در آن با سهم بردن از سود جایگزین شده است و از سوی شرکت هایی صادر می شود که کسب و کار آنها حلال است.
    انگلس گفت: ایران، امارات، مالزی، عمان، مالزی، سنگاپور و اندونزی نمونه های بسیار خوب و سودمند برای تعیین هدف و دورنمای تامین مالی اسلامی به شمار می روند.
    وی اضافه کرد: با این همه در زمینه صدور مجوز و همچنین در بعد نظارت بر اجرا، نباید از بررسی و ارزیابی ابزارهای مالی غافل شد.
    هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور نمایندگان 40 کشور مانند آلمان، روسیه، فرانسه، سوئیس، کره جنوبی، هند، چین و یونان روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته (چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت) در تهران برگزار شد.
    بررسی ساختار و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسلامی، ریسک‌های مالی مرتبط با سرمایه‌گذاری در واحدهای صندوق‌های اسلامی، حاکمیت شرعی در نهادهای مالی اسلامی، نظام‌های قانونگذاری در زمینه صندوق‌های اسلامی و بانک‌های سرمایه‌گذاری و خدمات آنها در چارچوب منطبق با شریعت از مهمترین‌ محورهای این همایش بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها