عصر خودرو

آغاز فروش واحدهای صندوق جسورانه ارغوان از امروز در فرابورس

شانزدهمین VC فرابورسی پذیره‌نویسی می‌شود

عصر بازار- پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه ارغوان از امروز هجدهم بهمن‌ماه به مدت شش روز کاری با نماد «ارغوان» در فرابورس ایران کلید می‌خورد.

شانزدهمین VC فرابورسی پذیره‌نویسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، سرمایه این صندوق وی‌سی که در حوزه‌های فناوری‌های مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، تجارت الکترونیک و زیست فناوری و نانو تکنولوژی فعالیت می‌کند، 250 میلیارد تومان و تعداد کل یونیت‌های سرمایه‌گذاری آن 2 میلیون و 500 هزار واحد است.

    نیمی از این واحدها، شامل واحدهای ممتاز و نصف دیگر معادل یک میلیون و 250 هزار واحد، شامل واحدهای عادی است.

    همچنین حداقل میزان سرمایه‌گذاری در صندوق ارغوان 100 میلیارد تومان به میزان 10 هزار واحد در نظر گرفته شده که در مرحله اول، طی پذیره‌نویسی 30 درصد از آن پرداخت می‌شود و مابقی 70 درصد آن طی دوره سرمایه‌گذاری و با اعلام فراخوان‌های مدیر صندوق باید پرداخت شود.

    مدیر صندوق ارغوان شرکت تامین سرمایه دماوند بوده و کارگزاری آرمون بورس نیز به عنوان کارگزار در این پذیره‌نویسی ایفای نقش می‌کند. از دیگر ارکان این صندوق می‌توان به موسسه حسابرسی حسابرسین به عنوان متولی و موسسه حسابرسی مدیریت رهیافت همکاران به عنوان حسابرس نام برد.


    نکات مهم درخصوص خریداری صندوق ارغوان

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه از آن دست صندوق‌هایی هستند که تضمین سودآوری ندارند و سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن این نکته باید پیش از خرید واحدها، نسبت به امضای «اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک پذیره‌نویسی یا معامله واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ارغوان» اقدام کنند.

    همچنین طبق اعلام مدیریت عملیات بازار فرابورس، خریداران در نظر داشته باشند با توجه به اینکه این اوراق، واحدهای سرمایه‌گذاری تأدیه نشده است، امکان فروش واحدهای سرمایه‌گذاری خریداری‌شده را تا قبل از ثبت میزان تأدیه‌شده صندوق ارغوان ندارند.

    از آنجا که دوره فعالیت صندوق ارغوان هفت ساله است، هفت سال پس از تاریخ اخذ مجوز فعالیت (که فرایندهای اخذ این مجوز پس از اتمام پذیره‌نویسی دنبال خواهد شد)، فروش و خروج از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده صورت گرفته و صندوق منحل خواهد شد.

    برچسب ها