عصر خودرو

حجم دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید

عصر بازار- مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان حجم دارایی این شرکت در بورس را معادل یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد. شهاب‌الدین غندالی در نشستی با حضور خبرنگاران گفت: ۳۰ درصد سرمایه شرکت در بورس تهران سرمایه‌گذاری شده است.

حجم دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، وی با اشاره به اینکه از مهر 92 ارزش سهام بورسی شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان افت جدی را شاهد بود، افزود: طی چند ماه اخیر به دنبال تغییرات مثبت بورس توانستیم سود خوبی داشته باشیم. وی ارزش پرتفوی شرکت در سهام شرکت‌های بورسی در سال 92 را معادل 2 هزار و 200 میلیارد تومان دانست. وی با اشاره به برنامه‌ها و استراتژی‌های شرکت برای سرمایه‌گذاری گفت: نمی‌خواهیم بیش از 30 درصد در بورس سرمایه‌گذاری داشته باشیم. وی حوزه‌های پتروشیمی، نیروگاهی، داروسازی و معدن را از جمله مهم‌ترین‌ صنایعی دانست که شرکت برای سرمایه‌گذاری در برنامه خود دارد. غندالی با اشاره به سهام پتروشیمی‌ها که به دنبال رددیون دولت به شرکت پرداخته شده بود گفت: اکنون سهام خود را از دو پتروشیمی به 12 پتروشیمی رسانده‌ایم. وی افزود: در حال حاضر در حوزه نیروگاهی در چهار نیروگاه سهام داریم و همچنین در حوزه داروسازی در حال احداث دو کارخانه در سمنان و کرج هستیم.

    وی در ادامه با اشاره به خرید چند معدن توسط شرکت اضافه کرد: علاوه بر خرید معادن در چند حوزه اکتشافی هم وارد شده‌ایم. وی میانگین بازدهی صندوق در 20 سال گذشته را 26 درصد دانست و گفت: از ابتدا 5 درصد از حقوق معلمان به صندوق ذخیره واریز می‌شد و دولت نیز موظف بود که معادل همین رقم را برای آنان واریز کند، اما از سال 90 مجلس برای دولت در این زمینه تکلیفی تعیین نکرد و دولت سهم خود را پرداخت نکرد. وی افزود: به دنبال تلاش‌های مستمر، هفته گذشته واریز سهم دولت از سوی مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد. غندالی با اشاره به اینکه دولت بدهکار به صندوق فرهنگیان است، گفت: با شکایتی که به دیوان عدالت اداری داشتیم در صورتی که رای مثبت به صندوق دهند 700 میلیارد تومان از سوی دولت به صندوق بابت بدهی 5 سال گذشته پرداخت خواهد شد. وی حجم مطالبات صندوق از دولت تا قبل از برنامه پنجم را 320 میلیارد تومان ذکر کرد.

    وی در ادامه به سرمایه‌گذاری‌های شرکت در بخش ساختمان و از مهم‌ترین آنها به پروژه «مگاپارس» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در خاورمیانه اشاره کرد که می‌تواند سود خوبی برای شرکت داشته باشد. وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های شرکت در پروژه ساختمانی استان فارس با ساخت 400 واحد مسکونی، پروژه البرز با 100 واحد و پروژه‌های زاهدان، کرمان و خراسان پیش‌بینی کرد تا شش ماه آینده بازار مسکن تغییرات مثبتی را تجربه کند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها