عصر خودرو

گسترش نهادهای مالی با تسهیل صدور مجوزها از سوی سازمان بورس

عصر بازار- سید علی سجادی گفت: یکی از شروط صدور مجوز تاسیس "شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری"، سرمایه ۸ میلیارد تومانی بود که با مصوبه اخیر سازمان بورس، این شرط حذف شده و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری باید حداقل به اندازه هزینه‌های ۳ سال خود سرمایه در اختیار داشته باشند. هر اقدامی در راستای تسهیل فرآیند صدور مجوز تاسیس شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری، به نفع بازار است.

گسترش نهادهای مالی با تسهیل صدور مجوزها از سوی سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سید علی سجادی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری امین نیکان آفاق با اشاره به طرح تغییر سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت های مشاور سرمایه‌گذاری اظهار کرد: یکی از شروط صدور مجوز تاسیس "شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری"، سرمایه 8 میلیارد تومانی بود که این شرط حذف شده و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری باید حداقل به اندازه هزینه‌های 3 سال خود سرمایه در اختیار داشته باشند.

    وی افزود: البته که هر اقدامی در راستای تسهیل فرآیند صدور مجوز تاسیس شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری، اقدام مناسبی است، اما به نظر می‌رسد سرمایه 8 میلیارد تومانی، با توجه به شرایط اقتصادی موجود و میزان هزینه‌ تامین دفتر و نیروی انسانی و... آن قدر هم مانع بزرگی در راه تاسیس این شرکت‌ها نبوده است.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی دیگر از شروط صدور مجوز شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری، سابقه عضویت در هیئت مدیره یکی از نهادهای مالی برای 3 نفر از اعضای هیئت مدیره این شرکت هاست که شاید بهتر باشد این شرط تسهیل گردد. برخی از اشخاصی که به دنبال دریافت مجوز شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هستند، سابقه سال‌ها فعالیت در بازار سرمایه به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری و مدیر پرتفوی دارند و به سبب وجود این شرط، هنوز موفق به دریافت مجوز نشده اند. امیدواریم با تسهیل شرایط صدور مجوز و نیز ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاران و افزایش استفاده از خدمات مشاور سرمایه گذاری، این نوع از نهادهای مالی هم گسترش یابند.

    برچسب ها