عصر خودرو

افت ۶ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت جهانی طلا در هفته گذشته نیم درصد کاهش یافت و در پایان معاملات به ۱۲۸۷ دلار و ۵۱ سنت در هر اونس رسید.

افت ۶ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه مشخص شد آمارهای بازار کار آمریکا در ماه آوریل ضعیف تر از حد انتظار بوده است و این احتمال افزایش یافت که فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را مجددا به تعویق بیاندازد، قیمت هر اونس طلا روز جمعه یک درصد جهش داشت.

    فلز زرد در اواخر جلسه دیروز همزمان با ترمیم ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی، افزایش قیمت تجربه شدن را از دست داد و رئیس شعبه نیویورک فدرال رزرو اعلام کرد که همچنان 2 نوبت افزایش نرخ بهره در سال 2016 یک «انتظار معقول است.»

    گزارش وزارت کار آمریکا حاکی از این بود که اقتصاد آمریکا در ماه آوریل 160 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که کمترین فرصت شغلی ایجاد شده در 7 ماه گذشته شده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.8 درصد افزایش به 1287 دلار و 51 سنت رسید. فلز زرد کاهش نیم درصدی(6 دلاری) را در هفته ثبت کرد، در حالی که در هفته گذشته بیشترین افزایش از اوایل ماه فوریه را تجربه کرده بود.

    قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز با 1.7 درصد افزایش به 1294 دلار رسید.

    قیمت طلا در سال جاری میلادی به دلیل احتمال تعویق افزایش نرخ بهره در آمریکا 21 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا به شدت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.

    رویس مندس، اقتصاددان ارشد موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت: «گزارش بازار کار آمریکا معیار لازم برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را به دست نداد و یک خبر ناامید کننده دیگر برای بازارهاست... با توجه به اینکه انتظار می رود مصرف در سه ماهه دوم سال ترمیم شود، فدرال رزرو احتمالا در ماه سپتامبر برای دومین بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها