عصر خودرو

تورم استرالیا به قله ۳۳ سال گذشته رسید

عصر بازار- شاخص رسمی قیمت مصرف کننده در استرالیا با افزایش روبرو شده و این مساله سبب شده است خانوارهای استرالیایی در حال حاضر با افزایش بهای مواد غذایی، سوخت و سایر اقلام روبرو شوند.

تورم استرالیا به قله ۳۳ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نرخ تورم در سه ماهه اخر منتهی به دسامبر (آذر-دی) 2022 به 7.8 درصد رسیده است که این رقم در 33 سال گذشته به بیشترین میزان رسیده است.

    بر اساس این گزارش، از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون، خانوارهای طبقه کارگر در استرالیا با مشکلات مالی فراوانی روبرو هستند چرا که بانک مرکزی استرالیا و دولت کارگری این کشور با کمک بوروکرات های اتحادیه های کارگری بر این باورند که دستمزد در این کشور باید پائین باشد.

    به استناد آمارهای منتشر شد، قیمت کالاهای اساسی در سال 2022 با افزایش روبرو شده است. به عنوان مثال لبنیات در سال گذشته با افزایش 14.9 درصدی در استرالیا روبرو شد. بهای نان، میوه و سبزی نیز در سال گذشته به ترتیب رشد 12.2 درصدی و 8.5 درصدی را به دنبال داشته است.

    به‌ گزارش رویترز، تورم در استرالیا در سه‌ماهه دوم سال گذشته میلادی به بالاترین رقم طی 21 سال گذشته رسید.

    نرخ تورم سالیانه در استرالیا در 2022 به 6.1 درصد رسیده که بالاترین رقم از 2001 را نشان می‌دهد و 2 برابر نرخ افزایش دستمزدها در این کشور است.

    برچسب ها