عصر خودرو

تاکید تهران و ورشو بر توسعه همکاری های اقتصادی در زمینه انرژی

عصر بازار- نشست هیات تجاری ۲۰ شرکت بزرگ لهستانی که در زمینه انرژی فعالیت دارند، امروز(شنبه) در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید دو طرف بر توسعه همکاری های اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی برگزار شد .

تاکید تهران و ورشو بر توسعه همکاری های اقتصادی در زمینه انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «مایکل کورتیکا» معاون وزیر انرژی لهستان که در راس یک هیات تجاری از 20 شرکت بزرگ نفت، گاز و انرژی لهستان به تهران آمده است، امروز در محل اتاق ایران در نشست تجاری دو کشور که با حضور فعال شرکت ها و همتایان ایرانی برپا شده بود، شرکت کرد.
    براساس این گزارش، فرهاد شریف معاون بین الملل اتاق ایران در این نشست با یادآوری روابط دیرینه اقتصادی ایران و لهستان اظهار داشت: امروز مقام های دو کشور علاقه مند به توسعه روابط تجاری در حوزه انرژی‌های فسیلی نفت و گاز، انرژی هسته‌ای و انرژی‌های تجدید پذیرند.
    وی افزود: انتظار می رود، مقام های دولتی دو کشور تسهیلات لازم برای صدور ویزا را درنظر بگیرند، زیرا صدور ویزا مساله مهم و کلیدی برای روابط بین تجار وبازرگانان و توسعه مناسبات تجاری بین تهران - ورشو است.
    معاون بین الملل اتاق ایران، ضمن اعلام آمادگی این اتاق برای ارائه اطلاعات تجاری و معرفی تجار و بازرگانان معتبر ایرانی، همکاری اتاق بازرگانی لهستان در معرفی شرکت ها و تجار معتبر لهستانی برای گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور را خواستار شد.
    وی با بیان اینکه مراودات بانکی و مالی از موضوع های مهم و کلیدی تجارت است، افزود: امروز خبر برقراری ارتباطات مالی و پولی بین دو کشور منتشر شد؛ بزودی اطلاعات لازم در پایگاه خبری اتاق ایران برای استفاده اعضای مربوطه، منتشر خواهد شد.
    شریف، موقعیت امن و باثبات ایران در منطقه را یادآورشد و گفت: ایران دارای نیروی تحصیل کرده متخصص، دسترسی به بازار بزرگ منطقه و کشورهای همسایه و قرار گرفتن در کریدورهای اقتصادی شمال-جنوب و شرق-غرب است که برای توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور در زمینه انرژی، نفت، گاز و مواد پتروشیمی فرصت و ظرفیت های فراوانی وجود دارد.
    همچنین در این نشست «مایکل کورتیکا» معاون وزیر انرژی لهستان نیز روابط دیرینه دو کشور را یادآورشد و گفت: دهه های 70 و 80 میلادی شرکت های لهستانی زیادی در ایران حاضر بودند و در همه زمینه های اقتصادی با یکدیگر روابط خوبی داشتند.
    وی افزود: وزارت انرژی لهستان 6 ماه پیش تاسیس شده و گام های جدیدی را هم زمان با شروع همکاری های اقتصادی با ایران آغاز کرده و توسعه همکاری های اقتصادی بین تهران - ورشو اهمیت بالایی دارد.
    به گفته کورتیکا، ایران دارای مواد خام و اولیه مرغوبی است و دو کشور می توانند شریکان تجاری خوبی برای تولید کالاهای مرغوب از سوی لهستان باشند و در دیگر بازارها تولیدات را عرضه کرد.
    معاون وزیر انرژی لهستان، حضور فعال و پررنگ شرکت های بزرگ لهستانی در هیات همراه خود را نشانه علاقه مندی و تمایل آنها برای سرمایه گذاری و همکاری های مشترک با شرکت های ایرانی دانست.
    برپایه این گزارش، «ویس نیوسکی» نائب رئیس اتاق بازرگانی لهستان نیز در این نشست، روابط دیپلماتیکی بین دو کشور را دارای سابقه 540 ساله دانست و گفت: اتاق لهستان از سال 2000 میلادی با اتاق ایران قرارداد همکاری دارد و در این مدت تبادل هیات های تجاری بین دو کشور زیاد بود و سال گذشته یک هیات بزرگ یکصد نفری به ایران آمدند.
    در پایان این همایش تجار و بازرگانان ایرانی و لهستانی در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، مواد شیمیایی و ... در پایان نشست عمومی، به بحث و مذاکره رودررو پرداختند.
    نخستین همایش مشترک اقتصادی ایران و لهستان، دی ماه 1394 با سفر هیات 30 نفره ای از استان خراسان به لهستان برگزار شد؛ بر اساس آمارها، در سال 2014 میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و لهستان 75 میلیون دلار به ثبت رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها