عصر خودرو

جیب به جیب کردن بدهی دولت با سهامدار عمده "فخوز"

فولاد خوزستان بلوک ۲۸.۵درصدی سنگ آهن مرکزی را پس داد

عصر بازار- تصویب نامه هیات وزیران در مورد انتقال سهام واگذار شده شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به شرکت فولاد خوزستان به درخواست و توافق خریدار با همان شرایط واگذار شده به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد.

فولاد خوزستان بلوک ۲۸.۵درصدی سنگ آهن مرکزی را پس داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هیئت وزیران در نشست چهارشنبه 8 اردیبهشت 95 انتقال بلوک 28.5 درصدی سنگ آهن مرکزی به سازمان تامین اجتماعی که دو سال قبل به فولاد خوزستان واگذار شده بود، را  تصویب کرد که این تصویب نامه روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه 95 با شماره 17382 از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

    در این تصویب نامه آمده است که « سهام واگذار شده شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به شرکت فولاد خوزستان به درخواست و توافق خریدار با همان شرایط واگذار شده به سازمان تامین اجتماعی منتقل می‌شود.

    بدهی سازمان تامین اجتماعی به دولت بابت این واگذاری شامل ثمن معامله (اعم از حصه نقدی و اقساطی) و سایر تعهدات مالی مربوط به میزان مورد تایید سازمان خصوصی سازی ، از طریق صدور اوراق تسویه خزانه موضوع بند (ی) تبصره (6) قانون بودجه سال 1394 کل کشور ، از محل مطالبات قطعی شده تا پایان سال 1394 کل کشور ، از محل مطالبات قطعی شده تا پایان سال 1392 سازمان تامی اجتماعی از دولت ( به میزان مورد تایید سازمان حسابرسی) قابل تسویه می باشد.»

    در این تصویب نامه آمده است که: « وجه التزام ناشی از تاخیر در تادیه ثمن معامله به میزان مازاد بر سود سهام تقسیم شده بعد از واگذاری سهام به شرکت فولاد خوزستان با تصویب هیات واگذاری برای سازمان تامین اجتماعی منظور نخواهد شد.

    با تصویب قانون بودجه سال 1395 کل کشور ، اوراق تسویه صادر شده ، از تاریخ یکم فروردین ماه 1395 بر اساس قانون یاد شده اعمال حساب می شود.»

    *تصویر  ابلاغیه معاون رییس جمهور در باره انتقال سهام سنگ آهن مرکزی به شستا

    بر اساس این گزارش، فولاد خوزستان با شرکت در عرضه سهام سنگ آهن مرکزی در تاریخ 29 اردیبهشت ماه  93که سازمان خصوصی سازی از طریق بازار سوم فرابورس روی میز فرش گذاشته بود، توانست با پرداخت حصه نقدی این دارایی در 12 خرداد ماه همان سال  بلوک 28 و نیم درصدی سهام کارخانه سنگ آهن مرکزی ایران را به مالکیت خود درآورد.

    بعد از این واگذاری اما گفته می شود فولاد خوزستان برای حضور در ترکیب هیات مدیره با سنگ اندازی های بسیاری مواجه بوده است.

    عبدالمجید شریفی در هنگام تملک سهام مدیریتی سنگ آهن مرکزی، هدف از خرید این دارایی را «تحقق برنامه استراتژیک برای تامین پایدار مواد اولیه» فولاد خوزستان اعلام کرده بود.

    به گفته وی خرید سهام فولاد خوزستان «جهت تکمیل زنجیره ارزش و افزایش بهره وری بسیار موثر» بوده و به ادعای او « خرید سهام واحدهای یاد شده در چارچوب اجرای استراتژی‌های توسعه این شرکت تا تحقق ظرفیت تولید پنج میلیون تن شمش فولاد در سال صورت گرفته است. »

    بر اساس این گزارش، سازمان تامین اجتماعی به طور مستقیم هم اکنون مالک 2.8 درصدی سهام شرکت فولاد خوزستان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو