عصر خودرو

نائب رئیس اتاق بازرگانی:

عراق دومین شریک تجاری ایران است

عصر بازار- نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سال‌های اخیر حجم مسائل و مشکلات باعث شده که حجم صادرات کاهش پیدا کند به شکلی که الان عراق بعد از چین دومین شریک تجاری ایران است.

عراق دومین شریک تجاری ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حسین سلاحورزی چهارم بهمن در همایش تجاری لرستان ـ عراق و افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته با مجموع فعالیت‌هایی که هم از سمت دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی به ویژه اتاق مشترک ایران و عراق انجام دادیم سعی شده مشکلاتی که بین تجارت ایران و عراق و ایران و اربیل وجود دارد شناسایی و برطرف شود.

    وی ادامه داد: باوجود اینکه سال‌های گذشته بزرگ‌ترین یا اولین شریک تجاری ایران عراق و اربیل بودند در سال‌های اخیر حجم مسائل و مشکلات باعث شده که این حجم کاهش پیدا کند به شکلی که الان عراق بعد از چین دومین شریک تجاری ایران است.

    سلاحورزی افزود: به همین دلیل موضوع شناسایی مسائل و مشکلات و  شناخت راه‌حل‌هایی که باعث شود سطح روابط تجاری کشور را مانند روابط سیاسی، قومی و دینی و مذهبی و فرهنگی ریشه دار و قوی که با عراق و اربیل داریم، توسعه دهیم.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: در رابطه با موضوعاتی که مربوط به مبادلات بانکی و اختلافاتی که بین تجار به خاطر فقدان اعتبارات اسنادی و اسمی ممکن است به وجود بیاید بحث شده که امیدواریم با کمک اقدامات مشترک در اربیل و عراق بتوانیم راه‌حل‌های تسریع کننده‌ای برای آن فراهم کنیم.

    وی تصریح کرد: حضور استانی تجار دو کشور یک اقدام مؤثر است که می‌تواند به شناسایی دقیق‌تر و نزدیک‌تر ظرفیت‌هایی که در استان ما وجود دارد کمک کند.

    برچسب ها