عصر خودرو

افزایش ۸ درصدی صادرات کالا در فروردین ماه

عصر بازار- گمرک ایران در فروردین ماه سال ۱۳۹۵، سه میلیارد و شش میلیون دلار صادرات کالا از مرزهای کشور را ثبت کرده است که نشان از افزایش هشت درصدی صادرات کالا در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته دارد.

افزایش ۸ درصدی صادرات کالا در فروردین ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک ایران، در فروردین ماه سالی جاری معادل سه میلیارد و شش میلیون و 442 هزار و 395 دلار کالا از ایران به کشورهای خارجی صادر شده است.

    در میان اقلام صادر شده از ایران، «گاز طبیعی مایع شده»، با اختصاص 18.12 درصد از سهم صادرات کشور به خود، در صدرلیست اقلام عمده صادراتی از کشور نیز قرار داشته است. از این کالا معادل 545 میلیون دلار به خارج از ایران صادر شده است.

    همچنین «سایر گازهای نفتی و هیدروکیورهای گازی شکل مایع شده»، نیز 4.49 درصد از سهم کالاهای صادراتی کشور را به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم اقلام عمده صادر شده از کشور ایستاده است. از این قلم کالا معادل 4.49 درصد به خارج از کشور صادر شده است.

    کشورهای عمده مقصد صادرات کالای ایرانی، کشورهای به ترتیب چین (مقصد 797 میلین دلار کالای ایرانی)، سهم 6.5 درصدی، امارات متحده عربی(443 میلیون دلار)، سهم 14.75 درصدی، عراق(مقصد 399 ملیون دلار کالای ایرانی)، سهم 13.2 درصدی در صادرات خارجی ایران داشتند.

    گفتنی است ارزش صادرات کشور در فروردین ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه سال گذشته 7.91 درصد افزایش یافته است.

    همچنین بر اساس آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران، در فروردین ماه سال جاری معادل یک میلیارد و 980 میلیون دلار کالا به ایران وارد شده است که بنا بر این آمار واردات کالا به کشور در فروردین ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه سال گذشته از نظر ارزشی 0.07 درصد افزایش داشته است.

    اقلام عمده وارداتی کشور در فروردین ماه سال 1395، لوبیای سویا به ارزش 87 میلیون دلار و سهم ارزشی 4.41 درصد، «ذرت دامی»، به ارزش 59 میلیون دلار و سهم ارزشی 30 درصد، «جو به استثنای بذر»، به ارزش 54 میلیون دلار و سهم ارزشی 2.74 درصد، «دانه گندم خوراکی»، به ارزش 46 میلیون دلار و سهم ارزشی 2.34 درصد و «کنجاله سویا»، به ارزش 40 میلیون دلار و سهم ارزشی 2.03 درصد بوده است.

    همچنین سه کشور چین، امارات متحده عربی، ترکیه در صدر لیست کشورهای صادر کننده کالا به ایران قرار داشتند. چین با صدور 383 هزار دلار کالا به ایران در صدر این لیست قرار دارد، سهم ارزش دلاری کشور چین در میان کشورهای وارد کننده کالا به ایران 19.37 درصد است.

    کشور امارات متحده عربی معادل 386 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است و با سهم 18.5 درصدی در جایگاه دوم لیست کشورهای وارد کننده کالا به ایران قرار دارد.

    ترکیه با سهم 7.8 درصدی در میان کشورهای وارد کننده کالا به ایران، جایگاه سوم را در لیست کشورهای واردکننده کالا به ایران دارد. از این کشور معادل 156 میلیون دلار کالا به ایران وارد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها