عصر خودرو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۳۲۰ هزار تن گندم در لرستان

عصر بازار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۲۰ هزار تن تولید گندم داشته باشیم.

پیش‌بینی تولید ۳۲۰ هزار تن گندم در لرستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سیدعماد شاهرخی بیست و نهم دی ماه در جلسه بررسی مسائل حوزه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، اظهار کرد: تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم حجم گلخانه‌های استان 78 هکتار بود اما ظرف یکسال گذشته 35 هکتار گلخانه احداث شده که بهمن ماه افتتاح می‌شوند.

    وی در ادامه به کشت دانه‌های روغنی اشاره کرد و گفت: کشت دانه‌های روغنی یک کشت استراتژی و یک فرصت مناسب برای افزایش تولید و اشتغال در لرستان است که می‌توانیم کشت دانه‌های روغنی در استان را توسعه دهیم و در این زمینه نسبت به سال گذشته چهار برابر و بیش از 8000 هکتار کشت دانه روغنی داریم.

    شاهرخی افزود: در زمینه کشت دانه روغنی کاملینا در اراضی دیم در حال حاضر بیش از 5000 هکتار کشت کرده‌ایم و رتبه اول را در کشور داریم.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخشی از صحبت‌های خود به توزیع کود در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه قیمت کود در بازارهای جهانی سه برابر شده اما دولت سیزدهم برای تأمین کود در لرستان 151 میلیارد تومان یارانه اختصاص داده‌ است.

    وی تصریح کرد: در زمینه افزایش تولید گندم نسبت به سال قبل 120 درصد رشد داشته‌ایم و از 123 هزار تن به 270 هزار تن رسیدیم.

    این مسئول گفت: با بارندگی و توصیه‌های مناسب کارشناسان به کشاورزان، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 320 هزار تن گندم تحویل سیلوهای غله داده شود.

    برچسب ها