عصر خودرو

سه اولویت تسهیلات دهی در سال ۹۵

عصر بازار- تقویت بخش حقیقی اقتصاد و در نتیجه رشد تولید ملی، توسعه صادرات و اشتغال زایی در سایه حمایت از صنایع کوچک و کاربر، سه اولویت تسهیلات دهی بانک ملی ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ است.

سه اولویت تسهیلات دهی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، دکتر عبدالناصر همتی در همایش بررسی عملکرد سال 94 و تبیین اهداف سال 95 این بانک که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران در بابلسر برگزار شد، با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل ابراز داشت: مرکزیت اقتصاد مقاومتی، تقویت بخش حقیقی اقتصاد در حوزه های مختلف نظیر صنعت، کشاورزی، مسکن و... است که بانک ملی ایران به طور جدی وارد عمل شده و بخش تولید را به شکل جدی مورد حمایت قرار خواهد داد.

    وی اجرای برجام را مورد اشاره قرار داد و با تبیین برخی از دستاوردهای آن در حوزه بانکی گفت: فعالیت های ارزی بانک ملی ایران تا نیمه اول امسال توسعه و رشد محسوسی خواهد داشت و تمامی واحدهای ارزی بانک باید برای جذب مشتریان و استفاده از شرایط جدید به صورت فعال و مسئولانه، برنامه ریزی و تلاش کنند.

    دکتر همتی با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات موثر انجام شده توسط مدیران و کارکنان بانک ملی ایران در سال 94 اظهار داشت: سال 94 با توجه به خشکسالی مالی در اقتصاد کشور، سالی سخت برای بانک ملی ایران بود ولی با این وجود اقدامات خوب و موثری در این بانک انجام شده که جای قدردانی و تشکر دارد و قطعاً با توجه به گشایش های ایجاد شده در حوزه بین الملل، سال 95 سال خوبی برای بانک ملی ایران خواهد بود.

    * پست بانک

    بخشودگی جرایم دیرکرد

    بدهکاران براساس مصوبه هیئت مدیره پست بانک ایران، بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات و تعهدات بدهکاران این بانک تا دوم خردادماه سال 1395 ادامه دارد.

    مشتریانی که از تسهیلات و تعهدات پست بانک ایران استفاده و در سررسید مقرر نسبت به پرداخت اقساط و تسویه اصل و فرع آن اقدام نکردهاند، میتوانند اصل و فرع تسهیلات خود را به صورت نقدی تأدیه و از بخشودگی جرائم دیرکرد وجه التزام تا سقف حداکثر 14 درصد مطابق قوانین و مقررات بانک مرکزی بهرهمند شوند. بدهکاران تسهیلات این بانک تا پایان وقت اداری روز دوم خردادماه سال 1395 همزمان با نیمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج) فرصت دارند با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور نسبت به پرداخت کامل بدهی خود اقدام و از بخشودگی مذکور استفاده کنند. گفتنی است، این تصمیم در راستای اهداف و سیاستهای اقتصادی دولت، حمایت از مشتریان و ایجاد انگیزه در آنان برای پرداخت بدهی خود و همچنین کاهش مطالبات غیرجاری بانک و استفاده از منابع وصول شده جهت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و اشتغالزا اتخاذ شده است.

    * بانک تجارت

    افتتاح بزرگترین کارخانه تولید نان صنعتی کشور

    بزرگترین و مجهزترین کارخانه تولید نان صنعتی کشور با حضور جهانگیری معاون اول ریاست جمهور و با مشارکت بانک تجارت به بهره داری رسید.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه که بانک تجارت به عنوان بانکی تجاری و مهم در بازار مالی کشور همواره حامی صنعتگران بوده مشارکت این بانک در تاسیس بزرگترین کارخانه تولید نان صنعتی کشور را شایسته تقدیر دانست.

    تولید نان حجیم، نیمه حجیم، تخت، خمیرهای منجمد آماده شده، کیک و شیرینی های مغزدار از جمله محصولات این کارخانه است.

    ظرفیت سالانه این کارخانه 16 هزار تن و سرمایه گذاری انجام شده 600 میلیارد ریال است و برای 80 نفر اشتغالزایی شده است و بانک تجارت در راستای حمایت از اشتغال و تولید ملی با پرداخت 5/5میلیون یورو و 25میلیارد تسهیلات در بهره برداری از این طرح مشارکت کرده است.

    * بانک سامان

    حامی برتر ورزش کشور

    مدیرعامل بانک سامان در چهارمین همایش تجلیل از مدیران برتر ورزش ایران (یادواره سرلشکر پاسدار شهید دکتر حسن تهرانی مقدم) بهعنوان مدیر حامی برتر ورزش کشور در سال 1394 برگزیده شد.

    سعید حقوردی رئیس سازمان قهرمانان ملی ورزش ایران در این باره اظهار داشت: در این همایش که با مشارکت سازمان قهرمانان ملی ورزش ایران در آکادمی ملی المپیک با حضور مقامات لشکری و کشوری، مدیران، قهرمانان و اسطورههای ورزش کشور برگزار شد، سیداحمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان بهعنوان مدیر حامی برتر ورزش کشور معرفی شد.

    رئیس سازمان قهرمانان ملی ورزش ایران گفت: این انتخاب با توجه به حمایتهای موثر بانک سامان از فدراسیون و تیمهای ملی والیبال ایران در سالهای اخیر بهویژه در دو لیگ جهانی، پس از انجام نظرسنجی از سه هزار نفر خبره و کارشناس ورزش سراسر کشور در حوزههای بیستگانه مدیریتی ورزش کشور صورت گرفته است.

    گفتنی است، سازمان قهرمانان ملی ورزش ایران بزرگترین نهاد مدنی - ورزشی جهان اسلام و خاورمیانه است که با هدف حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان تاریخ کشورمان تاسیس شده است و همه ساله افراد موثر در حوزه ورزش را معرفی میکند.

    * بانک اقتصادنوین

    هدیه به دارندگان کارتهای هدیه

    همزمان با برگزاری جشنواره کارت هدیه، بانک اقتصادنوین به قید قرعه به دارندگان کارتهای هدیه این بانک که از ابتدای اسفندماه 1394 صادر شده است، هدایای ارزندهای از جمله پژو پارس، آیپد و هدایای نقدی اهدا میکند.

    بر اساس دستورالعمل اجرایی جشنواره کارت هدیه بانک اقتصادنوین به ازای هر 250 هزار ریال از مانده کارت هدیه در هر روز، یک امتیاز برای دارنده کارت هدیه منظور خواهد شد.

    جشنواره قرعه کشی کارتهای هدیه بانک اقتصادنوین هر سه ماه یک بار برگزار میگردد و پس از برگزاری قرعهکشی، 4 رقم آخر کارتهای برنده از طریق سایت میکارت اقتصادنوین به آدرس http://micard.enbank.ir/Main/frmdrawing.aspx اعلام خواهد شد.

    برندگان هر دوره قرعهکشی باید حداکثر تا پایان دوره بعد، اطلاعات مورد نیاز را به مرکز ارتباطات نوین با شماره 48031000-021 اعلام نمایند.

    در صورت برنده نشدن کارت هدیه در قرعهکشی، امتیاز دوره فعلی با شرط حفظ مانده حداقل 250 هزار ریال در کارت، به دورهی بعدی قرعهکشی انتقال مییابد

    *بیمه اجتماعی کشاوزان

    افزایش سطح درآمدی بیمه اجتماعی روستاییان

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش سطوح درآمدی بیمه اجتماعی روستاییان به هفت میلیون ریال در ماه خبر داد.

    محمدرضا رستمی در نشست مشترک با روسای سازمانهای بیمهگر و رفاه اجتماعی در بیمارستان میلاد تهران، با بیان اینکه این صندوق زیرمجموعه وزارت رفاه است و از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: متولی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این صندوق است و ما فقط مواردی همچون بازنشستگی، از کار افتادگی و

    پرداخت مستمری را در این بخش انجام میدهیم و درمان روستاییان برعهده سازمان بیمه سلامت است.

    وی یادآورشد: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار سرپرست خانوار کشاورز، روستایی و عشایر را تحت پوشش داریم و دوره بیمه پردازی هر عضو 15 سال است؛ البته از آنجا که این صندوق 10 سال است فعال شده، هنوز پرداخت مستمری بازنشستگی نداریم.

    این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه از کارافتادگی و بازماندگان 23 هزار حقوقبگیر داریم، افزود: امسال سقف سطوح درآمدی برای بیمه پردازی در صندوق بیمه اجتماعی به هفت میلیون ریال افزایش یافته و فرمولهای اخذ بیمه براساس این رقم تعیین میشود.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار داشت: 15 درصد درآمد سالانه یک روستایی را در نظر میگیریم که پنج درصد حق بیمه را خود فرد و 10 درصد را دولت پرداخت میکند.

    وی به حمایت دولت از بیمه شدگان روستایی تاکید کرد و گفت: 23 هزار مستمری بگیر در صندوق داریم و البته بیمه ما اختیاری است و اجباری در آن وجود ندارد؛ به همین دلیل از 6 میلیون نفر روستایی فاقد بیمه اجتماعی توانستهایم 1.5 میلیون خانوار را بیمه کنیم. البته برآوردهای ما نشان میدهد در حال حاضر 2.5 میلیون خانوار روستایی فاقد بیمه اجتماعی هستند.

    * بانک صادرات ایران

    رشد ٣٥درصدی تراکنش پایانه های فروش

    مجموع تعداد تراکنشهای بانکی دستگاههای پایانه فروش متصل به حسابهای بانک صادرات ایران در سال گذشته نسبت به سال ١٣٩٣ بیش از ٣٥ درصد رشد را نشان میدهد.

    این بانک در راستای افزایش سطح دسترسی مردم به ابزارهای نوین بانکی و کاهش هزینهها، ترافیک و آلودگی هوا، توسعه این ابزارها را در اولویت قرارداده است. آمارهای عملکردی حاکی از آن است که در سال گذشته هرماه به طور متوسط حدود ٤٥ میلیون تراکنش توسط پایانه های فروش متصل به حسابهای انجام شده و همچنین هموطنان در خلال اسفندماه سال ٩٤ بیش از 60 میلیون تراکنش مالی را به انجام رسانده اند که این میزان بیانگر رشد ٢٤ درصدی تعداد تراکنش ها نسبت به ماه قبل تر است.

    همچنین گزارش یاد شده بیانگر رشد ١٧ درصدی تعداد کل تراکنشهای سیستم سپهر در سال ١٣٩٤ نسبت به سال قبل می باشد که این میزان رشد حاکی استقبال بیشتر مردم از خدمات نوین این بانک است.

    گفتنی است این بانک با افتتاح بیش از ٤٤ میلیون حساب الکترونیکی برای متقاضیان، صدور حدود ٥٦ میلیون انواع کارتهای الکترونیک و نصب و راه اندازی بیش از 400 هزار دستگاه پایانه فروش (کارتخوان) متصل به حسابهای بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور نقش بسزایی در ترویج بانکداری نوین دارد.

    * بانک سامان

    امتیازهای ویژه برای دارندگان وین کارت

    با برگزاری آخرین دور از سری دوم قرعهکشی وین کارت در فروردین 95، برنامههای اجرایی برای آغاز سری سوم این قرعهکشی آغاز شد.

    مرتضی حسینینژاد مدیر تحقیقات، برنامهریزی و بودجه دراینباره گفت: سری سوم قرعه کشی وین کارت را از تابستان 1395 شروع خواهیم کرد و بخشی از امتیاز همه دارندگان وینکارت در سه ماهه بهار 1395، بهعنوان امتیاز وفاداری در امتیاز سه ماهه تابستان آنها تاثیر داده خواهد شد.

    حسینی نژاد همچنین در تشریح امتیازهای تشویقی اظهار داشت: ما بیش از 200 میلیون ریال اعتبار بیمهای برای کسانی که حداقل 400 امتیاز در هریک ماههای اردیبهشت و خرداد (در مجموع حداقل 800 امتیاز) کسب کنند، درنظر گرفتهایم.

    وی افزود: این امتیازها شامل تخفیف یک میلیون ریالی بیمه شخص ثالث، بیمه نامه رایگان آتش سوزی منازل مسکونی و بیمهنامه رایگان حوادث هریک تا سقف 100 میلیون ریال و 3 میلیون ریال بیمه رایگان هزینههای پاراکلینیکی است.

    حسینینژاد گفت: وین کارت سامان با هدف توسعه کاربرد خدمات بانکداری الکترونیکی طراحی و عرضه شده و در مدت 15 ماه گذشته، زمینهساز چندین میلیون تراکنش الکترونیکی در شبکه شتاب و شاپرک بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها