عصر خودرو

روسیه هنوز از طریق اوکراین به اروپا گاز صادر می‌کند

عصر بازار- شرکت دولتی گازپروم روسیه گاز طبیعی را با ترانزیت از طریق خاک اوکراین به میزان ۳۵.۴ میلیون متر مکعب در روز از طریق ایستگاه گاز سودژا Sudzha به اروپا می‌فروشد.

روسیه هنوز از طریق اوکراین به اروپا گاز صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت دولتی گازپروم روسیه گاز طبیعی را با ترانزیت از طریق خاک اوکراین به میزان 35.4 میلیون متر مکعب در روز از طریق ایستگاه گاز سودژا Sudzha به اروپا می‌فروشد.

    در همین حال، یکی از نمایندگان گازپروم روز شنبه به خبرنگاران گفت، طرف اوکراینی با ترانزیت گاز از طریق ایستگاه سوخرانوفکا مخالفت کرد.

    وی گفت: گازپروم گاز را برای ترانزیت از طریق خاک اوکراین با حجم مورد تایید طرف اوکراینی - 35.4 میلیون متر مکعب تا 14 ژانویه - از طریق ایستگاه اندازه گیری Sudzha تامین می‌کند. درخواست ایستگاه سوخرانوفکا رد شد.

    بر اساس این گزارش، روسیه در تاریخ 13 ژانویه 35.5 میلیون متر مکعب گاز عرضه کرد. مسیر ترانزیتی اوکراین تنها مسیر تامین گاز به اروپای غربی و مرکزی محسوب می‌شود.

    عرضه از طریق خطوط لوله نورد استریم به طور کامل متوقف شده است. صادرات گاز از طریق خطوط لوله ترک استریم و بلو استریم برای ترکیه و مناطق جنوبی و جنوب شرقی اروپا در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها