عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران:

تردد کشتی های نفتکش ایران به بنادر اروپا در آینده نزدیک آغاز می شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: هیچ مشکلی برای آغاز تردد کشتی های نفتکش ایران به بنادر اروپایی وجود ندارد و در آینده نزدیک از تردد کشتی های این شرکت به مقاصد کشورهای اروپایی خبرهای خوبی خواهیم داشت.

تردد کشتی های نفتکش ایران به بنادر اروپا در آینده نزدیک آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی اکبر صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و با حمایت شرکت ملی نفت ایران، بزودی فعالیت خود را در بازارهای بین المللی و اروپایی آغاز و آن را گسترش خواهیم داد.
    وی گفت: هم اکنون شرکت ملی نفتکش ایران در حال مذاکره برای رفع مشکلات حساب های بانکی خود در اروپا است تا بتوانیم بار دیگر حساب های بانکی خود را در کشورهای اروپایی فعال کنیم.
    به گفته صفایی، در حال حاضر برخی از حساب های شرکت ملی نفتکش ایران در خارج از کشور فعال شده و با برخی دیگر از بانک ها در حال رایزنی هستیم تا حساب های بانکی خود در این بانک ها افتتاح کنیم.
    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه اظهار داشت: ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران می تواند تمام نیازهای صادراتی شرکت ملی نفت ایران را برای فروش نفت در بازارهای جهانی تامین کند و هیچ مشکلی برای تردد نفتکش های ایران به اروپا وجود ندارد.
    وی با بیان اینکه با وجود بیش از 500 کشتی بزرگ، ایران مزیت های بسیار بالایی برای هاب (قطب) تعمیراتی شدن کشتی های بزرگ اقیانوس پیما در منطقه دارد، گفت: در صورتی که بتوانیم با انتقال دانش فنی در زمینه تعمیر کشتی های بزرگ در منطقه اعتبار لازم را کسب کنیم، بدون هیچ مشکلی به مرکز کشتی سازی منطقه نیز تبدیل خواهیم شد.
    صفایی بر نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران تاکید کرد و گفت: نوسازی ناوگان در این شرکت یک برنامه مستمر است و ما همواره با برنامه ریزی مناسب در صدد نوسازی ناوگان خود با استفاده از توانمندی های داخلی هستیم.
    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه در نوسازی ناوگان حمایت از تولید داخلی همواره مورد توجه ما است، گفت: با این حال هنوز سفارش ساخت دو فروند کشتی در شرکت ایزوایکو پس از 12 سال، تحویل آنها برای شرکت ملی نفتکش عملی نشده و با وجود پرداخت تمام قیمت آن یکی از این کشتی ها به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
    وی با اشاره به مزیت های لغو تحریم های ظالمانه با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) اظهار داشت: با لغو تحریم ها مشکلات مربوط به بیمه، پرچم، تردد و رده بندی کشتی ها برای شرکت های ایرانی کاملا برطرف شده و در آینده نزدیک خبرهای خوبی در زمینه تردد ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به کشورهای اروپایی خواهیم داشت.
    شرکت ملی نفتکش ایران با بیش از 75 تانکر پهن پیکر و متوسط چهارمین ناوگان بزرگ جهان را در اختیار دارد و سالیانه بیش 20 میلیون تن محموله های نفتی را می تواند به اقصی نقاط جهان حمل کند.
    سیدمحسن قمصری مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران روز جمعه(دیروز) در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ایران درباره نفتکش های حامل نفت ایران گفته بود، محموله های نفت خام ایران به اروپا با نفتکش های غیرایرانی حمل می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها