عصر خودرو

مدیرعامل سبدگردان داریک پارس تاکید کرد:

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، ابزاری برای کسب بازدهی از بازار سرمایه

عصر بازار- ابوالفضل شهرآبادی گفت: به تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی (نه فقط تازه‌واردها) توصیه می‌کنم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند و از هرگونه سرمایه‌گذاری مستقیم و خرید تک سهم بپرهیزند. بررسی بازده صندوق‌های سهامی نشان می‌دهد با وجود تمامی فراز و فرودهای اقتصاد ایران، بازدهی این صندوق ها بالاتر از بازدهی سرمایه‌گذاری مستقیم بوده و در شرایطی که در سال ۹۹ بسیاری از حرفه‌ای‌های بازار هم دچار ضرر و زیان شدند، این صندوق‌ها ریسک بسیار کمتری متوجه سرمایه‌گذاران کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، ابزاری برای کسب بازدهی از بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، ابوالفضل شهرآبادی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس در خصوص وضعیت فعلی بورس بیان کرد: معتقدم زمان مناسبی برای ورود مردم به بازار سرمایه است؛ زیرا اکثر سهم‌ها به کف قیمت‌های تاریخی رسیده‌اند. ضمن اینکه برخی ریسک‌های تاثیرگذار بر بازار سرمایه برطرف شده و برخی محرک‌های رشد این بازار از جمله نرخ ارز فعال شده‌اند. تورم هم یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه است و همواره گفته شده "بورس" سپر تورمی است و از آنجا که پشتوانه اکثر محصولات مالی، دارایی‌های فیزیکی است، افزایش تورم منجر به رشد بازار سرمایه هم می شود.

    وی اضافه کرد: موضوع احیای برجام که قبلاً در تحلیل‌ها لحاظ می‌شد، مدتی است ریسک بازار سرمایه محسوب نمی شود و اگر چه قبلاً گفته میشد احیای برجام فرصتی برای بازار سرمایه خواهد بود، اما فعلاً موضوع برجام به عنوان فاکتور تاثیرگذار بر بازار سرمایه در نظر گرفته نمی‌شود.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در بورس، اظهار کرد: قویاً به تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی(نه فقط تازه‌واردها) توصیه می کنم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند و از هرگونه سرمایه‌گذاری مستقیم و خرید تک سهم بپرهیزند. بررسی بازده صندوق‌های سهامی نشان می‌دهد با وجود تمامی فراز و فرودهای اقتصاد ایران، بازدهی این صندوق ها بالاتر از بازدهی سرمایه‌گذاری مستقیم بوده و در شرایطی که در سال 99 بسیاری از حرفه‌ای‌های بازار هم دچار ضرر و زیان شدند، این صندوق‌ها ریسک بسیار کمتری متوجه سرمایه‌گذاران کرده‌اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو