عصر خودرو

معاون شرکت نفت خبر داد

دفاتر فنی مشترک میان ایران و شرکتهای نفتی خارجی ایجاد می شود

عصر بازار- معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت از ایجاد دفاتر فنی مشترک و اجرای پروژه مشترک میان کارشناسان ایرانی و خارجی در قراردادهای توسعه ای خبر داد.

دفاتر فنی مشترک میان ایران و شرکتهای نفتی خارجی ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این که انتقال فناوری از کشورها و شرکتهای صاحب فن به ایران یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی است، گفت: سرمایه گذاری در صنعت نفت و بویژه توسعه میدانهای مشترک زمینه گسترده ای را برای انتقال فناوری فراهم می کند.

    معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی با تاکید بر مدیریت هوشمندانه در انتقال فناوری به داخل، افزود: باید در سهم دادن به شرکتهای ایرانی در مطالعه، اجرا و ساخت تجهیزات در هنگام انتقال فناوری هوشمندانه عمل کنیم.

    وی گفت: بر این اساس ایجاد دفاتر فنی مشترک، کار مشترک میان کارشناسان ایرانی و خارجی و تعهدهای قراردادی در قراردادهای توسعه ای، به انتقال فناوری منجر می شود که این موضوع به نوعی پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

    منوچهری با اشاره به ایجاد اشتغال فناورانه اظهارکرد: توسعه میدان گازی پارس جنوبی سبب توسعه شرکتها و انتقال فناوری در بسیاری از بخشهای صنعتی شد که این روند همچنان ادامه دارد.

    وی ادامه داد: این بار با توجه به تجربه های تازه ای که در دوران تحریمها آموختیم و ظرفیت سازیهایی که ایجاد شد بویژه با نیروها و فارغ التحصیلان مستعدی که داریم، می توانیم سهم خواهی خود را در ایجاد اشتغال فناورانه بیشتر کنیم.

    معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی ادامه داد: امضای قراردادهای فناورانه با دانشگاهها و ساخت ١۰ قلم کالای اساسی صنعت نفت همسو با سیاستهای وزارت نفت برای انتقال فناوری و زمینه سازی همکاری شرکتهای داخلی با شرکتهای خارجی است.

    منوچهری اظهارکرد: همه تلاش خود را به کار می بریم تا از توان کارشناسی، تامین مالی و توان مدیریتی شرکتهای خارجی بهره برده و بدنه اجرایی و ساخت تجهیزات در داخل کشور انجام شود.

    وی ادامه داد: همزمان با این مسئله شرکت نفت از شرکتهای صاحب فن خارجی که می خواهند در زمینه ساخت تجهیزات وارد ایران شوند می خواهد و تاکید دارد که به طور حتم با سازنده ایرانی مشارکت داشته و اجرای پروژه ها به صورت مشارکتی انجام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها