عصر خودرو

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

ثبت جهانی طرح و نقش فرش لرستان در دستور کار است

عصر بازار- رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه طرح و نقش فرش لرستان ثبت ملی شده است، گفت: ثبت جهانی طرح و نقش فرش لرستان در دستور کار است.

ثبت جهانی طرح و نقش فرش لرستان در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمید کارگر شامگاه چهارشنبه در دیدار با بافندگان و تولید کنندگان فرش بروجرد افزود: این طرح و نقش باید ثبت جهانی شود که امیدواریم این مهم در سال 1395 توسط سازمان جهانی مالکیت فکری محقق شود.

    وی اظهار کرد: فرش لرستان برای ثبت جهانی نیازمند احیا، بازنگری و خلاقیت برای تطبیق بیشتر با بازارهای هدف دار است.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: استان لرستان سابقه دیرینه ای در فرش بافی دارد و با توجه به طرح و نقش اصیل می تواند تولید بالایی داشته باشد.
    وی گفت: امروز یک تفاهم نامه سه جانبه بین مرکز ملی فرش ایران، استانداری و اداره کل صنعت، معدن و تجارت لرستان برای حمایت فرش دستباف این استان منعقد شد.
    کارگر، هدف از انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه را هم افزایی در تولید فرش لرستان دانست و افزود: واحدهای رنگرزی، مراحل تکمیلی، پرداخت و شور فرش با انعقاد این تفاهم نامه تقویت می شوند.
    وی اظهار کرد: فرش لرستان در سال اقتصاد مقاومتی می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال، ارزآوری و ابعاد فرهنگی و هنری داشته باشد.
    رئیس مرکز ملی فرش ایران بازاریابی فرش را یک فرایند چند وجهی دشوار دانست و گفت: رصد سلیقه مخاطبان، شناخت فرهنگ و علایق و رصد انواع کالاهای رقیب مانند انواع کفپوش ها و فرش های ماشینی ضروری است.
    وی پذیرش هیات های تجاری و سرمایه گذاران را برای تقویت فرش لرستان ضروری خواند و افزود: این استان نیازمند مکانی مانند فروشگاه، نمایشگاه یا موزه برای نمایش توانمندی های حوزه فرش است تا تنوع و کیفیت خود را به خوبی عرضه کند و گردشگران، سرمایه گذاران و تجار بتوانند به راحتی به این کالاهای با ارزش دست پیدا کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها