عصر خودرو

استقبال لبنانی ها ازفضای پسابرجام

عصر بازار- « مجتبی خسروتاج» قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که در راس یک هیات تجاری و اقتصادی برای شرکت در همایش بین المللی « بررسی ظرفیت لبنانی های مهاجر و مقیم خارج از لبنان» در بیروت به سر می برد، با سه وزیر اقتصاد و بازرگانی، دارائی و صنعت لبنان به طور جداگانه دیدار کرد.

استقبال لبنانی ها ازفضای پسابرجام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دو طرف در این دیدارها که « محمد فتحعلی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان حضور داشت درباره راه های تسریع توافق های اخیر دو کشور در جریان سفر دو وزیر دارائی و اقتصاد و بازرگانی لبنان به ایران و سفر آینده وزیر صنعت لبنان در راس هیاتی به تهران ، گسترش مناسبات و روابط اقتصادی ، بازرگانی و صنعتی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

    خسروتاج  تاکید کرد که مناسبات و همکاری های اقتصادی ، بازرگانی و صنعتی دو کشور دوست و برادر ایران و لبنان همسطح با روابط بسیار خوب سیاسی نیست و در این دیدارها تصمیم گرفتیم برای بهبود و پیشرفت مناسبات در حوزه های اقتصادی ، بازرگانی ، صنعتی و سرمایه گذاری به ویژه در فضائی که برجام و توافق هسته ای فراهم کرده است، تلاش کنیم.

    ** ادای احترام به شهدای مقاومت
    قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت و هیات همراه همچنین با حضور در روضه الشهیدین در ضاحیه جنوبی بیروت به مقام والای شهدای مقاومت اسلامی لبنان از جمله فرمانده شهید عماد مغنیه( حاج رضوان) ، « جهاد مغنیه» فرزند وی و « سید هادی نصرالله» فرزند« سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله ادای احترام کردند.

    ** دیدار با وزیر اقتصاد و بازرگانی
    خسروتاج و آلان حکیم در باره راه های توسععه و تقویت روابط و همکاری های اقتصادی و بازرگانی ایران و لبنان در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور که هفتمین دوره آن زمستان سال 94 در تهران برگزار شد، گفت وگو کردند.
    قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهارداشت: در ملاقات با وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان برای نهائی کردن هرچه سریعتر لیست کالاهای تولیدی ایران و لبنان که می تواند مشمول موافقت نامه تعرفه ترجیحی بین دو کشور قرار گیرد، تاکید شد.
    وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان از اعضای ارشد حزب الکتائب است که یک رکن مهم گروه 14 مارس به شمار می رود.

    ** دیدار با وزیر دارائی لبنان
    خسروتاج گفت که آقای « علی حسن خلیل» وزیر دارائی لبنان و عضو ارشد جنبش امل به ریاست « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان، در این ملاقات تعدادی از پروژه های عمرانی را که در زمان حاضر در لیست مناقصه های دولت لبنان برای اجرا توسط بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی قراردارد، اعلام کرد تا چنانچه شرکت های فنی و مهندسی ایران بخواهند در این مناقصه ها مشارکت کنند.
    وی افزود: وزیر دارائی لبنان تاکید کرد، لبنان مانند گذشته خواستار واردات داروهای ساخت ایران است زیرا به دلیل کیفیت مرغوب آنها مورد علاقه مردم می باشد.

    ** دیدار با وزیر صنعت لبنان
    خسروتاج گفت که حسین الحاج حسن وزیر صنعت لبنان تاکید کرد که حضور اروپائی ها در بازار ایران بدلیل وجود بازارهای پشت سر آن شامل آسیای میانه ، افغانستان ، پاکستان ، کشورهای حوزه قفقاز است.
    وی افزود:وزیر صنعت لبنان معتقد بود که بانک های اروپائی به ناچار حتی اگر منافعی در آمریکا داشته باشند مجبور به همراهی و حمایت از شرکت های خود برای فعالیت در ایران خواهند بود.
    حسین الحاج حسن از اعضای ارشد حزب الله لبنان است.
    قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت  اظهارداشت: مقامات لبنانی در این دیدارها فضای پسابرجام را برای توسعه روابط و سرمایه گذاری در ایران مفید ارزیابی و تاکید کردند، بازرگانان و سرمایه گذاران لبنانی در دیدارهائی که در سه ماه گذشته از ایران کرده اند، به همکاری و اجرای پروژه ها در ایران اصرار دارند اما تعدیل و اصلاح برخی از قوانین و مقررات را که می تواند در جهت تسریع این روند موثر باشد، خواستار هستند.
    خسرو تاج تصریح کرد: در این ملاقات ها به موضوع فعال نمودن قراردادهای فرانچایز در ایران که مورد علاقه طرف لبنانی بود تاکید و از طرفی مانع سر راه تحقق این موضوع نبود مقررات مناسب در جهت ثبت مالکیت معنوی در ایران اعلام شد.
    وی تاکید کرد: دو طرف برای رقابتی کردن تبادل کالاها بین دو کشور به توسعه حمل ونقل دریایی تاکید کردند و براین اساس مقرر شد شرکت های حمل ونقل دریایی دو کشور در نشستی مشترک در باره امکان سرمایه گذاری مشترک برای راه اندازی خط کشتیرانی دریایی از خلیج فارس به بیروت گفت وگو و مذاکره کنند.
    خسروتاج صبح چهارشنبه وارد بیروت شد و قرار است امروز پنجشنبه در نشست های همایش بین المللی « بررسی ظرفیت لبنانی های مهاجر و مقیم خارج از لبنان» به میزبانی وزارت امور خارجه لبنان شرکت می کند.
    در نشست ( پنل) ویژه معرفی ایران به لبنانی های مقیم خارج از این کشور شرکت و توانمندی های ایران در زمینه های مختلف اقتصادی ، گردشگری، صنعتی ، تجاری ، فنی و مهندسی را تشریح خواهد کرد.
    نمایندگانی از بخش سرمایه گذاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بانک توسعه صادرات و بیمه مرکزی خسروتاج را در این سفر همراهی می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو