عصر خودرو

نگاهی به بازار نقدی و آتی سکه در روز گذشته؛

اونس، بهای سکه را پایین کشید

عصر بازار- اونس جهانی و دلار که روز دوشنبه از مسیر نزولی خارج شده بود، روز سه‌شنبه بار دیگر در فاز کاهشی قرار گرفت و موجب شد تا در چهارمین روز هفته سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با افت قیمت رو به رو شود.

اونس، بهای سکه را پایین کشید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، درمعاملات روز گذشته بورس کالای ایران هر پنج سر رسید بازار آتی به تبع افت بهای اونس جهانی طلا  روند نزولی در پیش گرفتند. به این ترتیب روز گذشته سکه سررسید اردیبهشت ماه با کاهش 0/54درصدی با نرخ یک میلیون و 46 هزار تومان معامله شد، سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و 59 هزار تومان به فروش رسید و افت 0/19 درصدی را تجربه کرد؛ این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 73 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/46 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 89هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 0/14 درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و 108 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/52 درصدی را تجربه کرد.

    حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (دوشنبه) به 10هزار و 518 قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و 163 میلیون ریال رسید.

    از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته، ، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 43 هزار تومان آغاز کرد که کاهش 2هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت.

    سکه از روز یکشنبه هفته جاری قربانی انتظارات معامله‌گران بازار خود شده است. سکه که در اولین روز هفته به بالاترین قیمت 32 ماهه رسیده بود، از روز یکشنبه در مسیر کاهشی قرار گرفت. به گفته فعالان، تغییر روند مسیر فلز گرانبهای داخلی ناشی از انتظارات معامله‌گران آن بوده که تصور داشتند بهای اونس در ابتدای بازارهای جهانی با اصلاح همراه خواهد بود. همین موضوع موجب شد که روز سه‌شنبه نیز سکه طلا با وجود بالا ماندن اونس طلا، 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست بدهد. در شرایط فعلی به‌نظر می‌رسد معامله‌گران سکه از رشد غیرمنتظره بهای اونس بازمانده‌اند و سعی دارند از طریق دلار، بازار خود را اداره کنند. باید دید در روزهای آینده معامله‌گران سکه در قبال نوسانات اونس چه استراتژی را در پیش خواهند گرفت و چه زمانی از فاز احتیاطی خارج خواهند شد.

    از سویی دیروز در کنار سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز کاهش قیمت را تجربه کردند. نیم سکه با 2 هزار تومان افت به قیمت 538 هزار تومان و ربع سکه با یک هزار تومان افت به قیمت 293 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که سکه یک گرمی در محدوده 199 هزار تومان معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها