عصر خودرو

سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز سه شنبه ۹۴.۰۵.۱۳ در بازار برق بورس انرژی ۵۳۰ مگاوات برق به ارزش ۵ میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نیز نوسان چندانی نداشت و 0.1 درصد رشد را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند نزولی قیمت در روزهای اخیر در محدوده 459,000 ریال متوقف شده است و نوسانات اندکی مشاهده می شود.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، قیمت¬ها در محدوده روز معاملاتی قبل قرار داشت و تغییرات چندانی به ثبت نرسید از این رو با توقف روند نزولی، از حجم و ارزش معاملات نیز کاسته شد. مطابق انتظار سررسیدهای مربوط به شهریور ماه با توجه به دور شدن از پیک مصرف برق در تابستان نسبت به سررسیدهای مرداد ماه، در قیمت های پایین تری به انجام رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940524 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940524 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در انتهای دوره در محدوده 460,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف امسال روندی صعودی بوده و تا محدود 560,000 ریال رشد داشته است.
    نکته قابل توجه کاهش حدود 100,000 ریالی قیمت در معاملات امسال نسبت به سال گذشته است
    در این نماد تا به امروز 772 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 07/05/1394 با 220 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930524 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها