عصر خودرو

شاخص بورس مثبت ماند

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) با ۱۳۸ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴١٧ هزار واحدی ایستاد.

شاخص بورس مثبت ماند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و 94 واحد افزایش به 414 هزار و 113 واحد و شاخص قیمت با 652 واحد رشد به 246 هزار و 626 واحد رسید.

    شاخص بازار اول، 951 واحد افزایش و شاخص بازار دوم، 2 هزار و 349 واحد کاهش را ثبت کردند.

    امروز در معاملات بورس تهران، بیش از 6 میلیارد و 876 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 32 هزار و 118 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین ایران خودرو (خودرو) با 888 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 793 واحد، سایپا (خساپا) با 353 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 270 واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با 159 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

    در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با 302 واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با 217 واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با 193 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با 192 واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با 179 واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با 177 واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با 176 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 2 میلیارد و 409 هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و 737 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ١5 واحد کاهش داشت و به 18 هزار و 657 واحد رسید.

    در این بازار بیش از 2 میلیارد و 972 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 179 هزار و 764 نوبت بود.

    بهمن دیزل (خدیزل)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، داروسازی دانا (ددانا)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) و شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

    همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، پخش البرز (پخش)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پلیمر آریا ساسول (آریا) و شرکت سرمایه گذاری صبا (صبا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

    برچسب ها