عصر خودرو

تاجیکستان به ایران برق صادر می‌کند

عصر بازار- آسیا پلوس نوشت: تاجیکستان قصد دارد در آینده مازاد برق تولیدی خود را به ایران صادر کند.

تاجیکستان به ایران برق صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تاجیکستان قصد دارد پس از اتمام ساختمان نیروگاه برق آبی «راغون» برق اضافی خود را از خاک ازبکستان و ترکمنستان به ایران انتقال دهد.

    بنا به اعلام کمیته سرمایه گذاری و اموال دولتی تاجیکستان، طرح ساخت خط برق با ولتاژ بالای 500 کیلو وات که باید توسط مسیر «راغون- ریگر- گوزر- قراقل- چارجو- مرو- مشهد» به ایران منتقل شود، 166 میلیون و 500 هزار دلار برآورده شده است.

    تاجیکستان از طریق این مسیر نیروی برق اضافی خود را پس از اتمام نیروگاه برق آبی «راغون» که در حال حاضر ساختمان آن ادامه دارد، به ایران انتقال خواهد داد.

    طول این پروژه خط انتقال نیروی برق حدود 250 کیلومتر را تشکیل می دهد. بخشی از این پروژه از «مرو» ترکمنستان تا «مشهد» ایران در حال حاضر ساخته شده است. مهلت اتمام این پروژه تنها پس از انجام مطالعات فنی و اقتصادی آن اعلام خواهد شد. در حال حاضر جستجوی سرمایه گذاران برای این پروژه ادامه دارد.

    در حال حاضر تاجیکستان در فصل تابستان نیروی برق اضافی خودرا در حجم کم به افغانستان و قرقیزستان صادر می‌کند. اما پس از اجرایی طرح کاسا- 1000 تاجیکستان قصد دارد حجم انتقال نیروی برق اضفای خود به افغانستان و همچنین به پاکستان را افزایش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها